بزرگترین تونل انتقال آب خاورمیانه هفته آینده به بهره برداری می رسد

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران از بهره برداری تونل انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم رود به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی خاورمیانه در هفته آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، آب شرب ۱۰ شهر و ۱۰۰ روستا  تامین می شود.
 به گزارش آریا ، خسرو ارتقایی در تشریح این پروژه اظهار داشت: انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه دز با احداث ۴ سد انحرافی، تونل های کوتاه به طول ۴٫۵ کیلومتر و ساخت تونل بزرگ  به طول ۳۶ کیلومتر عملیاتی شده است.
وی با اشاره به این که این پروژه بزرگترین  طرح آبرسانی درخاورمیانه است افزود: با اجرای این طرح شهرهای خوانسار، گلپایگان، خمین، محلات، دلیجان، سلفچگان، ساوه، قم، نیمور و پردیسان قم و ۱۰۰ روستا از آب شرب
بهره مند خواهند شد.

ارتقایی با بیان این که تا ۳ ماه آینده در هر ثانیه ۲۳ متر مکعب آب به قم منتقل خواهد شد گفت : در حال حاضر انتقال ۲٫۸ متر مکعب آب  در ثانیه  صورت می گیرد .
وی در رابطه با هزینه اجرای این پروژه گفت: بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم رود و جمعاً با خط انتقال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است .

مدیرعامل شرکت  آب منطقه‌ای استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: : نیمه اول سال آینده این پروژه به بهره برداری کامل خواهد رسید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.