بزرگترین پرش سقوط آزاد انسان را مستقیما تماشا کنید!!

فلیکس بامگارتنر، چترباز ماجراجوی اتریشی تا ساعاتی دیگر در یک رکوردشکنی تاریخی از ارتفاع حدود ۳۶٫۵ کیلومتری سطح زمین سقوط می‌کند.

 

Jump.1

 

 

 

رکوردهای جدیدی در پرواز فلیکس بامگارتنر شکسته خواهد شد که نتیجه آن پیشرفت‌های زیادی در زمینه تکنولوژی‌های پروازی و فضایی است.

 

علاقمندان می‌توانند این پرواز تاریخی را از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز به صورت زنده از وبگاه ماهنامه نجوم به نشانی www.Nojum.ir دنبال کنند.

 

بامگارتنر عصر امروز سوار بر کپسولی به ارتفاع تقریبی ۱۲۰ هزار پا (۳۶٫۵ کیلومتر) از سطح زمین خواهد رسید و از آنجا پرواز خود را آغاز خواهد کرد.

 

در صورت موفقیت در این سقوط آزاد، رکورد رسیدن به سرعت صوت بدون کمک گرفتن از پیشرانش، رکورد سقوط آزاد از بیشترین ارتفاع، رکورد طولانی‌ترین زمان سقوط آزاد و رکورد بلندترین پرواز انسان در بالون شکسته خواهد شد.

 

وی برای این سقوط آزاد تمرین‌های بسیاری انجام داده است و آمادگی کامل را کسب کرده است.

 

در آخرین بار وی با سقوط از ارتفاع حدود ۲۹٫۵ کیلومتری پرواز موفقی را تجربه کرده است. لباس و تجهیزاتی که وی در این سفر بر تن دارد نقش اساسی در حفاظت از جان او به عهده دارند.

 

همچنین مهارت زیادی لازم است تا او بتواند جهت حرکت خود را کنترل کند و کوچترین اشتباهی می‌تواند باعث شکست این ماموریت و حتی از دست رفتن جان او شود.

منبع:ایسنا

جالب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.