بزرگترین بازار خودروی اروپا تا ۲۰۲۰

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

روسیه می خواهد تا سال ۲۰۲۰ بزرگترین بازار خودروی اروپا باشدبرای آن که روسیه به بزرگترین بازار خودروی اروپا تبدیل شود باید از آلمان سبقت بگیرد؛ در آن صورت در رتبه پنجم بازار خودروی جهان قرار خواهد گرفت

خبراقتصادی:به گزارش اتوموتیونیوز، برای آن که روسیه به بزرگترین بازار خودروی اروپا تبدیل شود باید از آلمان سبقت بگیرد؛ در آن صورت در رتبه پنجم بازار خودروی جهان قرار خواهد گرفت.

خودروسازان غربی از جمله جنرال موتورز، فولکس واگن، فورد و رنو سرمایه گذاری سنگینی در روسیه انجام داده اند چون انتظار دارند قشر متوسط این سرزمین به رشد فعلی خود ادامه خواهد داد و علاوه بر آن که تعداد بسیاری از مردم برای اولین بار توان خرید خودرو پیدا کرده اند بخش بزرگی از خودروهای در حال تردد قدیمی اند و خودروسازان روی جایگزینی خودروهای فرسوده حساب باز کرده اند.

مطالعات یک موسسه تحقیقاتی در بوستون پیش بینی کرده که روسیه هم مانند برزیل و چین دچار دگردیسی شده و به جای آن که هدف صادراتی خودروسازان بزرگ باشد سهم عمده ی بازار خود را در اختیار سازندگان و تأمین کنندگان داخلی قرار دهد. بر اساس پیش بینی این مرکز تحقیقاتی با توجه به رشد متوسط ۶ درصد در سال تا سال ۲۰۲۰ میزان فروش در بازار روسیه از ۲٫۹ میلیون دستگاه کنونی به ۴٫۴ میلیون دستگاه خواهد رسید. به این ترتیب رتبه پنجم را در بین بزرگترین بازارهای خودرو به دست خواهد آورد. آمریکا، چین، هندوستان و برزیل چهار بازار اول دنیا می باشند. سال قبل روسیه بازار هفتم دنیا  و در سال ۲۰۰۹ بازار دهم دنیا بود. 

بازار خودروی روسیه سه معضل بزرگ دارد، اول پهناوری این کشور که کار لجستیک را دشوار می کند، دوم پایگاه قطعه سازی آن نسبت به خودروسازان بزرگ دنیا بسیار ضعیف است و سوم آن که اختلاف درآمد بین مردم سبب شده تقاضا برای سگمنت های مختلف خودرو از پراکندگی بالایی برخوردار باشد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.