بزرگترین حمله سایبری علیه آمریکا در ”شبهای قدر”

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

لئون پانتا:شرکت نفتی آرامکو عربستان یکی از آسیب پذیرترین شرکت ها در دنیا،در شب مذهبی مسلمانان مورد هجوم قرار گرفت.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، نیویورک تایمز نوشت: لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در ادامه بازی سیاسی در راستای حمله سایبری علیه آمریکا گفت: شرکت نفتی آرامکو عربستان یکی از آسیب پذیرترین شرکت ها در دنیا می باشد.
در ۱۵ آگوست مصادف با یکی از شب های مذهبی مسلمانان به نام لیله القدر، ۵۵٫۰۰۰ نفر از کارکنان استخدامی شرکت آرامکو عربستان در خانه هایشان و برای شرکت در مراسم مذهبی به سر می بردند که در ساعت ۱۱:۰۸ شخصی با دسترسی به رایانه های شرکت آرامکو، ویروس هایی را به سیستم ها منتقل کرد که از جمله مخرب ترین عملیات سایبری محسوب می شد.

 

شرکت آرامکو عربستان سعودی


ویروس مخرب که حدود سه چهارم از رایانه های شرکت آرامکو را آلوده کرد، اطلاعات بسیاری را از روی صفحات گسترده، ایمیل ها و فایل ها پاک کرده و تصویری از پرچم آمریکا درحال سوختن به جای آن قرار داده شده بود.
مقامات وزارت اطلاعات آمریکا مدعی شده اند: مجرم واقعی حمله سایبری به شرکت آرامکو را شناخته ایم و آن کسی جز “ایران” نیست.
البته وزارت اطلاعات آمریکا هیچ مدرک مستدلی در این رابطه برای دفاع از ادعای خود ارائه نداده است. اما نیویورک تایمز روز گذشته اظهارات جدیدی را از لئون پانتا نوشت که وی در پیامی دیگر اعلام کرده است؛ ایران مسئول حمله سایبری ۱۵ آگوست به شرکت آرامکو عربستان است و این کشور ” تهدید فزاینده حملات سایبری در منطقه” می باشد.


پانتا با ادعا براینکه هکرهایی که به اطلاعات شرکت آرامکو دستبرد زده اند نامشان “شمشیر برنده عدالت” بوده است و فعالان سایبری دخیل در این موضوع به لحاظ روابط سیاسی با عربستان سعودی رابطه خوبی نداشته اند و ساکن خاورمیانه هستند. محققان رایانه ای کد این ویروس را بررسی کردند و تصویر پرچم آمریکا درحال سوختن را دیده و احتمال می دهند که درواقع تصویر یک شاه ماهی قرمز رنگ نیز در آن می بوده است.
شرکت آرامکو عربستان بلافاصله پس از حمله سایبری مجبور به غیرفعال کردن شبکه داخلی شرکت شد تا به منظور جلوگیری از گسترش ویروس، مانع از دسترسی کارکنان به اینترنت و فرستادن ایمیل شود.
از دیگر استنادات مقامات آمریکایی اینست که برنامه نویسان ویروس شمعون، کلمه “خلیج عربی” را در کد درج کرده بودند و درپی آن ایرانی ها تاکید کردند که نام آن “خلیج فارس” است و درصورت تغییر نام آن، بسیار واکنش نشان خواهند داد. در سال جاری نیز ایران تهدید کرد که از گوگل به خاطر تعویض نام خلیج فارس شکایت خواهد کرد.


لئون پانتا پیش تر هم گفت: من بر این باورم که ارتباطی بین کد گذاران ویروس های مخرب سایبری و بازیگران یک دولت وجود دارد. وی در ادامه توضیحات خود، بازیگران آن دولت را دولت ایران معرفی کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.