بزرگترین رویداد ادبی فارس پنجشنبه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در خصوص برگزاری اولین دوره جایزه ادبی شیراز بیان کرد: فارس مهد شاعران و ادیبان و فرهنگوران ایران اسلامی است و شیراز به عنوان مرکز این مهد همواره مورد توجه بوده است.

محمود عالیشوندی افزود: جایزه ادبی شیراز در گستره ملی با هدف تاکید بر نقش محوری استان فارس در عرصه فرهنگ و هنر و پاسداشت یاد شاعران و نویسندگان بزرگ این خطه برنامه ریزی شد و مورد تصویب ریاست جمهور و هیئت وزیران در دور سوم سفرهای هیئت دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: این رویداد ادبی در روز پنجشنبه در مجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: این جشنواره با ارسال پوستر و فراخوان توسط دبیرخانه عملا کار خود را از تاریخ ۲۳ مهر سال گذشته آغاز کرد و به دلیل استقبال بی نظیر شاعران و نویسندگان مهلت دریافت آثار خود را تا تاریخ ۳۰ فروردین ۹۱ تمدید کرد.

جایزه ادبی شراز در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر ن، شعر کودک و نوجوان و پژوهش پذیرای آثار ادیبان و فرهنگوران بوده و تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنوراه بیش از دو هزار و ۲۹۰ اثر است.

عالیشوندی ضمن دعوت از تمامی علاقمندان به عرصه فرهنگ و هنر برای حضور در اختتامیه جایزه ادبی شیراز؛ کیفیت بالای آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را یکی از مهمترین شاخصه های این جایزه ادبی دانست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.