بزرگترین سهامدار شبکه العربیه کیست؟

یک روزنامه سوییسی نوشت که بیشتر سهام شبکه تلویزیونی ‘العربیه’ در اختیار شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد جدید عربستان و پسرانش است.
روزنامه سوییسی ‘در بوند’ در گزارشی نوشت: شاهزاده سلطان ۱۰ سال از ملک عبدالله پادشاه عربستان کوچکتر است و در بین ۲۵ فرزند عبدالعزیز ابن سعود، موسسس عربستان سعودی، وی تقریبا جوانترین آنها است.

به نوشته این روزنامه، سعودی ها بر این عقیده اند که سلطان جزء آخرین فرزندان ابن سعود است که در این کشور به ولایتعهدی یا پادشاهی می رسد و بعد از این به احتمال زیاد نوادگان وی به قدرت خواهند رسید.

روزنامه سوییسی جمله ای از ولیعهد جدید عربستان نقل کرده که نشان دهنده تحمل نکردن مخالفان در این کشور است؛ او گفته است: ‘آنچه را ما با شمشیر بدست آورده ایم فقط می توان با شمشیر از ما گرفت’.

روزنامه سوییسی ‘در بوند’ نوشت: علاوه بر اینکه سلطان و پسرانش اکثر سهام شبکه العربیه را در اختیار دارند در مهمترین روزنامه های این کشور هم سهام دارند.

این روزنامه افزود: سلطان از نظر سلامت در وضعیت خوبی قرار ندارد، پس از یک سکته قلبی، دست چپ وی تحرک اولیه خود را از دست داده و در سال گذشته نیز یک عمل جراحی در آمریکا انجام داده است.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.