بزرگداشت مقام علمی شهید چمران

جام جم آنلاین: بزرگداشت مقام علمی شهید دکتر مصطفی چمران با حضور دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار تهران، مهدی چمران و شماری از خاندان شهید چمران برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع سانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام علمی شهید دکتر مصطفی چمران با تقدیر از رشادت ها، ایثارگری ها و خدمات ارزنده شهید چمران، گفت: اگر امروز دور هم جمع و بزرگداشت شهید چمران گرفته شده باید گفت او نیازی به تعریف و تمجید ندارد بلکه هدف یادآوری یاد و خاطر و خدمات ارزنده این شهید عزیز به کشور است.

وی به حضور پر خیر و برکت شهید چمران در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: در آن ایام غربت و مظلومیت دفاع مقدس، این سردار رشید توانست با نوآوری و خلاقیت دشمن را متوقف کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: این شهید بزرگوار در علم و دانش و شمار متخصصین و دانشمندان کم نظیر و شخصیتی داشت که درهمه رشته ها و عرصه ها از بهترین ها و الگو و نمونه ای بارز به شمار می آمد.

عضو کابینه دولت دهم خاطرنشان کرد: شهید چمران از استعداد و نبوغ خدادادی خود به بهترین وجه ممکن در همه زمینه‌ها استفاده کرد و پیشرفت‌های فراوان علمی او تنها به خاطر نبوغ او نبود بلکه پشتکار و تلاش زیادش نیز بسیار ستودنی است.

وی تصریح کرد: شهید چمران با تمام صلابت و جنگجویی که در مقابل دشمنان داشت، هنگامی که در مقابل یک کودک لبنانی قرار می‌گرفت با مهربانی و رأفت فراوان دست نوازش بر سر او می‌کشید و در واقع سوز درونی شهید چمران باعث بیداری مردم لبنان شد.

حسینی اظهارداشت: شهید چمران چیزهایی را که قول می داد حتما عمل می کرد و همیشه سخت ترین وظایف و کارها را متقبل می شد و همه آنها را به سرانجام نتیجه می رساند.

عضو کابینه دولت دهم اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس که گاهی اوقات امکان جنگ نظامی وجود نداشت، این شهید بزرگوار با ساخت ادوات، تجهیزات، پل و غیره توانست منشای برکات فراوانی در جنگ های نامنظم باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با قرائت دست نوشته ای از شهید چمران، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در مسیری که این شهید عزیز ترسیم کرده گام برداشته و انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی اش تحویل نمائیم.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد، تمدن استاندار تهران و مهدی چمران از کتاب «زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی شهید چمران» رونمایی شد.

بزرگداشت شهید مصطفی چمران سه شنبه شب با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی تمدن استاندار تهران،مهدی چمران و شماری از خاندان وی و جمعی از مسوولان فرهنگی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.