بسترسازی آموزش زندانیان در جهتی کاهش جمعیت کیفری ضروری است

۲۸ آبان ،

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: آموزش زندانیان در جهتی کاهش جمعیت کیفری امری ضروری و حائز اهمیت است.

ابولفضل سام نژاد در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره ضرورت آموزش به زندانیان  اظهار داشت: سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در کشور و جامعه باید برای زندانیان زمینه استفاده از آموزش‌ در زندان را فراهم کنند.

این حقوقدان ادامه داد: اگر شرایط لازم برای آموزش زندانیان در زندان مهیا شود قطعا  زندانی هم تمایل دارد که آموزش‌های کاربردی و مناسب رادریافت کند.

وی با اشاره به نقش محوری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش اساسی در تربیت نیروی انسانی و ایجاد اشتغال برای زندانی خواهد داشت.

سام نژاد در ادامه افزود: مسئولان زندان نگران شرایط  پس از آزادی و بازگشت زندانی  به جامعه می باشند که به چه صورت جامعه می‌تواند بستر به کارگیری از مهارت‌های کسب شده این اشخاص را فراهم کند.

این حقوقدان با اشاره به برگزاری آموزش‌های فرهنگی به زندانیان گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در زندان‌های کشورمان انجام شده است که امید می‌رود با برگزاری این اقدامات فرهنگی شاهد کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان باشیم.

 سام نژاد با اشاره به نتایج  آموزش به زندانیان پس از آزادی، مطرح کرد: ارائه آموزش به زندانیان می‌تواند در پاره‌ای موارد سبب اشتغال زندانیان بعد از آزادسازی از زندان و به دنبال آن کاهش جمعیت زندان‌ها شود.

این حقوقدان در پایان خاطر نشان کرد:ارائه آموزش‌‌ به زندانیان می‌تواند تاثیر مثبت روحی، روانی و تربیتی در زندانیان در دوران محکومیت حبس و توانمندسازی این قشر از اشخاصجامعه جهت اشتغال  پس از آزادی  و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم داشته باشد.

 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.