بستن تنگه هرمز برای ما یک امکان است و مبنای منطقی دارد/ وزارت ارشاد عملکرد تاسف برانگیزی داشته است

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: هر کشوری حق دارد از تمامیت و استقلال منافع و ارزش های حیاتی خود دفاع کرده و در این مسیر از ابزارهای موجود بهره ببرد که در این زمینه، تنگه هرمز هم برای ما یک امکان است.

سردار یدالله جوانی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف و امنیت اخلاقی، ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مردم ما دارد که همین اعتقادت سرچشمه شکل گیری انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شد؛ گفت: عامل اسلام ستیزی و بی بند و باری قبل از انقلاب باعث شد تا مردم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

وی بحث حجاب و عفاف را موضوع تثبیت شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: ریشه اصلی برخی از مشکلات در کشور ، عدم پایبندی دستگاه ها و مجموعه های مختلف به قانون و رعایت قانون است و موضوع حجاب و عفاف نیز مستثنی از این مورد نیست.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه از دولت خواست که در توجه به اصل سوم قانون اساسی اهتمام بیشتری بورزد و افزود: اگر تمام دستگاه های ذی‌ربط در این زمینه در کنار دولت، مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهند امروز حتی یک صدم مشکلات کنونی را در بحث حجاب و عفاف نخواهیم داشت.

سردار جوانی الزام دولت در خصوص ترویج فضایل اخلاقی را در دو وظیفه اقدام های ایجابی و سلبی برشمرد و در توضیح این دو مورد گفت : باید از یک طرف تلاش شود در همه حوزه ها محیط مناسب و بسترهای لازم برای رشد مظاهر اخلاقی فراهم شود و از طرفی با مظاهر فساد برخورد و مبارزه شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی را در ترویج فضایل اخلاقی در جامعه حساس خواند و تصریح کرد : قریب ۳۰ دستگاه اجرایی در این زمینه مسئولیت دارند ولی شاهد هستیم که بسیاری از دستگاه‌ها به این موضوع بی توجه شده اند و نه اقدامات سلبی انجام می دهند و نه اقدامات ایجابی.

وی شرایط امروز را شرایط رویارویی با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن توصیف و خاطرنشان کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی سنگین و با هدف اندلسی کردن، ایران را مورد هدف قرار داده اند.

سردار جوانی یادآوری کرد: دشمن بعد از شکست در جنگ نرم، به تهاجم فرهنگی خود سرعت داده است و متاسفانه مسئولین توجه لازم به این مسئله را ندارند.

وی در خصوص بحث آموزش در زمینه حجاب و عفاف به غفلت وزارتخانه های آموزش و پروش، بهداشت و درمان و مسئولین دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه عمده جوانان دختر و پسر از مسیر آموزش و پرورش وارد محیط دانشگاه می شوند ولی می بینیم این مسئولین، اهتمام لازم برای تربیت و تزکیه را ندارند.

سردار جوانی ادامه داد : متولیان امر اگر می دانستند که مسئولیت رسیدگی به جزئیات را قانون بر دوش آنها گذاشته و اینها نسبت به جایگاهی که در اختیار دارند مسئول هستند به حتم نگاه جدی تری به این موضوع داشتند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملکرد تاسف برانگیزی داشته است

وی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد را در ترویج بی بندو باری تاسف برانگیز خواند و تصریح کرد: در بحث ارشاد و تولید سینمایی و هنری این وزارتخانه نه تنها فراهم کننده یک محیط مناسب برای رشد فضایل اخلاقی نیست بلکه متأسفانه بسترساز بی بند و باری و فساد در جامعه است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه افزود : فقط کافی است فیلم های سینمایی را در طول ۲۰ سال گذشته را نگاه کنیم و بررسی کنیم که چه نوع الگوهایی را در جامعه ما ترویج کرده و به چه مسائلی دامن زده است.


انتقاد از وضعیت  نگران کننده حجاب و عفاف در جامعه

سردار جوانی با بیان اینکه ما در جامعه بد حجاب داریم نه بی حجاب،اذعان کرد: نیروی انتظامی باید در خط مقدم براساس قانون به اینگونه وظایف خود عمل کند و به هر دو موضوع ایجاب و برخوردهای سلبی توجه ویژه ای داشته باشد .

رئیس پیشین اداره سیاسی سپاه در ادامه تاکید کرد : شاید یکی از دلایل عدم توفیق در کنترل ناهنجاری های جامعه در این موضوع عدم تفاهم و عدم اجماع نظر بین بخش های مختلف است و این در حالی است که دشمنان ما در تهاجم فرهنگی اجماع نظر دارند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که آیا نیروی انتظامی کارنامه موفقی را در بحث ترویج فضایل اخلاقی در طول ۶ سال گذشته در کشور داشته است؛ گفت: برای پاسخ به این سوال باید به آمارهای موجود نگاه کرد که مجموعه اقدام های کنترلی توانسته است آمار جرایم و ناهنجاری ها را کاهش دهد یا خیر .

سردار جوانی همچنین ادامه داد: وضعیت حجاب و عفاف به دلیل تلاشی که دشمن انجام می دهد در جامعه امروز نگران کننده است و لازم است که نیروی انتظامی تلاش بیشتری رابرای مقابله با نقشه ها طراحی شده در این زمینه انجام دهد.

وی با بیان اینکه دشمن بیکار ننشسته و درصدد است وضعیت به مراتب بدتر از حال کنونی را رقم بزند گفت : دشمنان با برنامه ریزی توسط باندهای مافیایی که سر منشا آنها در خارج فعالیت می کنند دنبال ترویج برنامه هایی مانند شراب خواری هستند و وسیله آنها در این زمینه گسترش کانال های ماهواره ای است و امیدواریم نیروی انتظامی در این زمینه کنترل داشته باشد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اذعان کرد : حتی در مدیریت بیمارستان های دولتی شاهد هیچ نوع پایبندی به قوانین موجود در این زمینه نیستسم و نه تنها هیچ اقدامی در جهت ترویج فضایل اخلاقی صورت نمی گیرد بلکه بستر را برای بی بند و باری در جامعه فراهم می کنند .

سردا جوانی تاکید کرد : معتقد هستم ۳۰ دستگاهی که در خصوص امر توجه به فضایل اخلاقی مسئولیت دارند اگر به مانند نیروی انتظامی یک جدیت حداقلی را برای خود لازم می شمردند دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی در سطح جامعه نبودیم.

توجه به فرامین مقام معظم رهبری بهترین راهکار خنثی کردن تحریم ها

وی در ادامه گفتگو در خصوص تحریم های اعمال شده اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران گفت: از دشمن هیچ انتظاری جز دشمنی کردن نداریم ولی ملت ما با بصیرت بالایی که دارند می فهمند که چرا آن ها با ما دشمنی می کند و از استقلال و قدرت ‌ملت ما عصبانی هستند.

رییس پیشین اداره سیاسی سپاه هدف از تحریم های صورت گرفته را به ستوه در آوردن مردم دانست و تاکید کرد : مستکبران می خواهند تا مردم از مورد حمایت قرار دادن نظام و اهداف انقلاب منصرف شوند که بدون تردید ناکام خواهند ماند.

وی بهترین راهبرد و راهکار را در خنثی کردن تحریم ها توجه به فرامین مقام معظم رهبری و توجه ویژه به شعارهای سال و تامل در نامگذاری دهه پیشرفت و عدالت از سوی رهبر انقلاب که میتواند کشور را به فرم ایده آل برساند، دانست .


افزایش ۷۰ درصدی قیمت کالاهای مصرفی برای مردم مشکل‌ساز است

وی با بیان اینکه در آمد مردم ثابت مانده است ولی در عین حال شاهد افزایش بی رویه قیمت ها در سطح عمومی هستیم گفت: باید دولت کنونی تمام اهتمام خود را در مقطعی که دشمنان کمر بسته اند تا به مردم فشار بیاورند بسیج کند تا اتفاق بدی نیافتد ولی طبیعی است که افزایش ۵۰ الی ۷۰ درصدی قیمت در ظرف ۶ ماه مردم را دچار مشکل خواهد کرد .

بستن تنگه هرمز برای ما یک امکان است و مبنای منطقی دارد

سردار جوانی در خصوص طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی جهت انسداد تنگه هرمز گفت: هر کشوری حق دارد از تمامیت و استقلال منافع و ارزش های حیاتی خود دفاع کرده و در این مسیر از ابزارهای موجود بهره ببرد که در این زمینه، تنگه هرمز هم برای ما یک امکان است.

وی در پایان با بیان اینکه بستن احتمالی تنگه هرمز مبنای منطقی دارد، تصریح کرد: وقتی آمریکا تحریم نفتی را مطرح می کند و به کشورها فشار می آورند قراردادهایشان را با ایران لغو کنند و یا بحث تحریم بانکی، تحریم حمل و نقل و تحریم بیمه نفتی را برای خود یک ابراز می داند تا ملت ایران رابه ستوه در آورد طبیعی است که ملت ایران هم از هر امکانی که در دستش باشد استفاده خواهد کرد و بحث تنگه هرمز هم از همین امکانات است.

/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.