بسته تازه ۱٫۱ میلیونی اشتغال ابلاغ شد/ افزایش وام مشاغل خرد به ۲۰ میلیون تومان

۱۶اردیبهشت،

عضو شورای عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور با اعلام ابلاغ سهم استانها از بسته تازه ۱ میلیون و ۱۰۰ هزاری ایجاد فرصت شغلی در سال جاری، گفت: پیشنهاد افزایش وام مشاغل خرد و کوچک به ۲۰ میلیون تومان مطرح و به شورای پول و اعتبار ارائه می گردد.

به گزارش consbank، به نقل از خبرگزاری مهر، داود قادری از جزئیات اولین نشست شورای عالی اشتغال در سال جاری خبر داد و گفت: در جلسه امروز مباحث مربوط به نحوه ایجاد اشتغال توسط استانها در سال ۹۲ بررسی و سهم هر استان تعیین و اعلام شد.

عضو شورای عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور اظهار داشت: همچنین از سوی دبیرخانه شورا (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گزارشات مربوط به ۴ جلسه کمیسیون تخصصی شورا ارائه شد.

قادری با تاکید بر اینکه امروز شورا پرداخت ۱۵ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خرد و کوچک که پیش تر به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسیده بود را بررسی و پیشنهاد افزایش این رقم به ۲۰ میلیون تومان مطرح کرد، ضمن اینکه قرار است به زودی برای تایید و تصویب به شورای پول و اعتبار ارسال شود.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: همچنین قرار شد تا طی مراحل قانونی و تصویب وام ۲۰ میلیون تومانی برای مشاغل خرد، روند فعلی پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی ادامه داشته باشد.

وی افزود: همچنین مباحثی دربارهٔ ایجاد سالیانه ۱۰۰ هزار فرصت تازه شغلی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار مطرح شد و شورا تصمیم گرفت در این باره برنامه ریزی هایی را داشته باشد.

نماینده کارگران در شورای عالی اشتغال ادامه داد: به صورت کلی برای سال جاری مجموع سهم اشتغال زایی تازه استانها به میزان ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی است که البته در کنار آن، حفظ مشاغل موجود و مواردی از این دست نیز مطرح است.

به گفته قادری، دربارهٔ وضعیت عملکرد استانها در اشتغال‌زایی سال ۹۱ نیز مطرح شد که از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی به میزان ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار محقق شده است.

عضو شورای عالی اشتغال دربارهٔ انتقادات مطرح شده دربارهٔ عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات به ایجاد فرصتهای تازه شغلی اظهارداشت: در هر صورت وقتی یک برنامه اشتغال زایی کلان در کشور ارائه می گردد، محاسباتی برای همراهی بانکها نیز صورت می گیرد و بانکها نیز باید برای این منظور آمادگی لازم را داشته باشند. امروز آنچه که دربارهٔ بانکها مطرح است ، بیشتر بحث نتوانستن است تا نخواستن.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.