بسته حمایتی گمرک از تولید در سال اعلام شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی گمرک، بسته یاد شده شامل دو بخش است که بر اساس بخش اول به گمرکات سراسر کشور ابلاغ گردیده تا در پرداخت حقوق ورودی به واحدهای تولیدی تسهیلات اعطا نمایند.

بنا بر این گزارش، ترخیص کالا با اخذ ضمانت‌نامه بانکی، ترخیص نسیه قطعات و مواد اولیه، اعمال تخفیف تعرفه‌ای، معافیت ماشین‌ آلات تولید از پرداخت حقوق ورودی، استرداد حقوق ورودی مواد اولیه و تجهیزات وارداتی واحدهای تولیدی اخذ تضمین بیمه‌ای از جمله تسهیلاتی خواهند بود که گمرکات در سالجاری جهت حمایت از کار و سرمایه ایرانی ارائه می کنند.

همچنین بر اساس بخش دوم بسته حمایتی از تولید گمرکات سراسر کشور در انجام تشریفات گمرکی واحدهای تولیدی تسهیلات ویژه ارائه خواهند داد.

بنا بر این گزارش، ایجاد سرویس ارزیابی ویژه برای واحدهای تولیدی، اولویت در ایجاد انبارهای اختصاصی برای واحدهای تولیدی، کاهش برخی مراحل ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی، هدایت اظهارنامه‌های وارداتی واحدهای تولیدی و صادرکنندگان نمونه به مسیرهای سبز و زرد از تسهیلاتی است که در گمرک اعطا می شود.

ترخیص بدون وقفه کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی معرفی شده، انجام تشریفات ارزیابی در محل کالاهای صادراتی بدون محدودیت زمانی و مکانی، اختصاص مسیر یا درب خروج مرزی ویژه برای صادرات، پذیرش نمونه‌های صادرات واحدهای تولیدی و رسیدگی خارج از نوبت به ارزش اظهارنامه‌های واحدهای تولیدی از دیگر تسهیلاتی خواهد بود که گمرکات سراسر کشور در سال جاری به واحدهای تولیدی اعطا خواهند کرد.

اقتصام** ۹۱۴۱/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۹۵۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.