بعد از فیلتر نهایی شورای نگهبان می‌توان راجع به نقش جریان‌ها در انتخابات نظر داد

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: رویکرد ما به رد یا تأیید صلاحیت‌ها در شورای نگهبان باید طوری باشد که نیروهای شریف همه جناح‌ها وارد صحنه شده و تضاد بین این جناح‌ها مردم را به پای صندوق رأی بیارود.

جواد کاظم‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تفاوت رقابت های سیاسی در انتخابات دوم اسفند ۹۸ با انتخابات های گذشته اظهار کرد: با توجه به ردصلاحیت‌های اخیری که از طرف شورای نگهبان صورت گرفته است، نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که اضلاع مختلف انتخابات از چه جناح‌هایی است. در ردصلاحیت‌های اخیر هم نام اصولگرایان دیده می‌شود و هم نام اصلاح‌طلبان. این رویکرد شورای نگهبان به ردصلاحیت‌ها کم سابقه بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام اسامی از فیلتر نهایی شورای نگهبان می‌گذرد تا بتوانیم پیش‌بینی دقیقی در مورد جناح‌های مختلف انتخابات داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «شورای نگهبان برای ردصلاحیت‌های خود دلیل‌هایی دارد» گفت: آنها اخیرا اعلام کردند که بسیاری از ردصلاحیت‌ها را بر می‌گردانند و دوباره آنها را تایید می‌کنند در عین حال اعلام کرده‌اند که بسیاری را رد می‌کنند. من فکر می‌کنم پیش‌بینی در مورد پیروزی یا تضارب آراء میان جناح‌های مختلف زودهنگام است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر تهران، اظهار کرد: رهبری بر لزوم انتخابات پرشور تاکید کردند دشمنان خارجی نظاره‌گر انتخابات آتی ایران هستند. شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش و همچنین حرکت میلیونی مردم در تشییع پیکر این شهدا دشمن را زخم‌خورده کرده است. دشمن از طریق جانباختگان عزیز ما در هواپیمای اوکراینی به دنبال بهانه‌ای بود تا از شأن و منزلت تشییع میلیونی حاج قاسیم سلیمانی بکاهد؛ بنابراین دشمن خود را آماده کرده تا با کاهش حضور مردم در انتخابات بهانه‌ای دوباره به دست آورد و عظمت ایران را زیر سوال ببرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید همه نیروهای شریف اصلاح‌طلب، اصولگرا و معتدل در انتخابات حضور داشته باشند و تضاد بین این جناح‌ها مردم را به حرکت در بیاورد. اگر با همین رویکرد فعلی پیش برویم، این پیام به معاندان نظام ارسال می‌شود که سیستم می‌خواهد عده‌ای خاص در انتخابات شرکت کنند.

کاظم‌نسب در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا دوگانه اصلاح‌طلب، اصولگرا ظرفیت برگزاری انتخابات پرشور را دارد، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هنوز لیست مجزا و قابل اعتنایی منتشر نکردند. لذا بعد از تعیین شدن افراد این دو طیف و همچنین بعد از فیلتر نهایی شورای نگهبان می‌توان راجع به این پرسش بحث کرد که آیا این دوگانه هنوز کار می‌کند یا خیر؟. اگر انتخابات پرشوری داشته باشیم نتیجه این انتخابات قطعا مجلس پرقدرت خواهد بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.