بعلبک در لبنان،سوزه عکاس ایرانی/تاریخی‌ترین نقطه جهان را با عکس‌ها بشناسید

۱۳م اسفند ،

در موزه فلسطین برپا شد/

نمایشگاه عکس‌های معصومه جوادی‌نسب از تاریخ تمدن جهان در لبنان ˝هلیوپلیس – شهر خورشید˝، عصر دوشنبه ۱۴ اسفند، ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر فلسطین با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین روز قبل عکس‌های تاریخی که با مشارکت فرهنگستان هنر، موزه هنرهای معاصر فلسطین و مدیریت منطقه ۲ شهرداری تهران برنامه‌ریزی شده است در موزه هنرهای فلسطین افتتاح شد.

این نمایشگاه که تا ۲۹ فروردین ۹۲ برپاست مجموعه ۴۰ عکس از آثار معصومه جوادی نسب دربارهٔ تاریخی‌ترین نقطه جهان است . در واقع این مجموعه برای اولین بار نگاهی تاریخی، فرهنگی و تمدنی به لبنان دارد و در آن نقطه‌ای از منازل حرکت کاروان کربلا به نام منزل “بعلبک” شناسایی شده است.

تاکنون این منطقه بیشتر مورد توجه عکاسان نشنال جغرافیا و توریست‌های حرفه‌ای اروپایی بوده که این عکاس ایرانی توانسته است روایت‌هایی از مهم‌ترین نقاط تاریخی شهرهای بعلبک و بیبلوس در لبنان را به تصویر بکشد.

 بعلبک، تاریخی‌ترین نقطه جهان: شهری متعلق به دوران نوسنگی، هزاره قبل از میلاد / سرزمین اسرار آمیزی که رومیان سه معبد بزرگ جهان (ونوس، ژوپی‌تر و باخوس) را در آن ساختند / شهری که محل عبور کاروان اسرای کربلا قرار گرفت و حضرت «خوله» دختر امام حسین در انجا به شهادت رسید و مزار وی نیز در این شهر است. / شهری که ماجرای دیدار راهب مسیحی با سر امام حسین (ع) در آن اتفاق افتاد / شهری که به نام «هلیوپولیس» (شهر خورشید) نام گرفته است / بیبلوس «نخستین شهر مسکونی و بازرگانی جهان: شهری که از عصر نوسنگی پیوسته مسکونی بوده است / شهری با قدمت ۷ هزار سال پیش از میلاد که مهم‌ترین اتفاقات بشر در آن رقم خورده است / سرزمین قوم فینیقی‌ها که خط را ابداع کردند.

موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴، است.

انتهای پیام/۳۱
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.