بلاتر: می خواهم کارم را در فیفا به پایان برسانم

  بلاتر سوییسی که هفتاد و شش سال سن دارد، سال هزار و نهصد و نود و هشت ریاست فیفا را بر عهده گرفت و هم اکنون برای چهارمین دوره پیاپی در این سمت فعالیت می کند.

وی در دوره ریاست ژائو هاوه لانژ در فیفا در سال هزار و نهصد و هفتاد و پنج، دبیر کل فیفا بود.

به رغم تحقیقات درباره تخلفات مالی در راس فیفا و انتقادها از شیوه ریاست بلاتر، وی ژوئن دو هزار و یازده برای چهارمین دوره پیاپی به ریاست این سازمان بین المللی ورزشی منصوب شد.

از آن زمان تاکنون به علت طرح اتهامات مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست فیفا و انتقاد گسترده از اظهارات صریح بلاتر درباره مسائل مختلف، وضع وی بدتر از گذشته شده است.

وی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که قصد ندارد زودتر از موعد از سمتش کنار رود و مصمم است اصلاحاتی که فیفا را به سازمانی شفاف تر و مسئول تر تبدیل خواهد کرد، ادامه دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا پایان چهارمین دوره سمتش در فیفا، در این سمت باقی خواهد ماند یا خیر به وضوح اعلام کرده است که این کار را خواهد کرد. فقط باید به وی اجازه دهند تا به شیوه مناسب به وظیفه اش عمل کند و آن را به اتمام برساند.

بلاتر گفت: «می خواهم کارم را که تاکنون از نظر برخی رسانه ها و بعضی نقاط جهان تا این اندازه بد جلوه داده نشده بود، به پایان برسانم. اگر نتوانم نظم فیفا را به وضعیت قبل بازگردانم، شکست خورده خواهم بود. اما من مطمئنم که ما موفق خواهیم شد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند بعضی فدراسیون های فوتبال بویژه فدراسیون های فوتبال کشورهای اروپایی با وی غیرمنصفانه رفتار کرده اند گفت: «نمی گویم که با من غیر منصفانه برخورد کرده اند، شاید آنها دچار سوء تفاهم شده اند. به هر حال، فوتبال احساسات را به شدت تحریک می کند و گاهی ممکن است بی رحم شود. اما باید بگویم ما هم اکنون سازمان فیفا را داریم که اگر به تاریخ فوتبال نگاه کنید، می بینید که اصلا بی طرف نیست.»

بلاتر شکست انگلیس در کسب میزبانی فینال رقابت های جام جهانی فوتبال دو هزار و هجده را علت سردی روابط مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس با خود دانست و گفت بیشتر مخالفت ها با وی در آلمان نیز از سوی باشگاههای فوتبال است.

وی گفت: «تیم های حاضر در بوندس لیگا از حمایت مالی فیفا از کشورهایی که از بازیکنان باشگاههای خود در سطح بین المللی استفاده می کنند، ناراضی اند. بحث در این باره آزاد است. من شخصا حاضرم در این باره گفتگو کنم و شاید آن وقت دیگر نگویند که من به قدر کافی در سمت ریاست فیفا بوده ام و باید کناره گیری کنم.»

بلاتر در پاسخ به سوال این خبرگزاری درباره جانشین احتمالی خود گفت معتقد است میشل پلاتینی، اسطوره سابق فوتبال فرانسه و رئیس یوفا هنوز بهترین گزینه برای تصدی ریاست فیفا است.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.