بلندترین و سبکترین سازه ماکارونی جهان در ایران رونمایی شد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/بلندترین و سبکترین سازه ماکارونی جهان توسط یک گروه ۳۰ نفره از دانشجویان رشته‌های معماری، عمران، مکانیک، حسابداری و شیمی شهر سازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در محل پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین رونمایی شد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) وحید کشن فلاح، سرپرست گروه دانشجویی سازه پارسیان گفت: هدف از ساخت این سازه این بود که بتوانیم این سازه‌ها را صنعتی کنیم تا کاربرد اجرایی داشته باشد و مشکلات این بخش برطرف شود.

وی افزود: معمولا دکل‌های برق در ارتفاع ۱۰ متری تاب دارند و کج می باشند و از آنجا که خواص ماکارونی شبیه فولاد است، می‌توانیم این سازه را به گونه‌ای طراحی و آزمایش کنیم و تحویل شرکتهای “خرپاساز” بدهیم تا در سازه‌های فلزی استفاده شود.

سرپرست گروه دانشجویی سازه پارسیان تصریح کرد: دانشجویان این تیم سومین تجربه کاری خود را پشت سر می‌گذارند که در اولین طراحی توانستیم بلندترین و سبکترین سازه ماکارونی خاورمیانه را بسازیم که تیرماه امسال رونمایی شد.

سازه ماکارونی

وی افزود: اولین سازه ماکارونی توسط این گروه به ارتفاع سه متر و ۶۶ سانتیمتر و عرض و طول ۵۰ سانتیمتر در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته شد.

 

کشن فلاح بیان کرد: دومین سازه که امروز رونمایی تخصصی آن در پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین انجام شده است، به ارتفاع هشت متر و ۱۵ سانتیمتر ساخته شده و طول و عرض آن ۱۰۹ سانتیمتر و وزن آن ۹ کیلو ۷۰۰ گرم است.

کشن فلاح که دانشجوی کاردانی رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است، در ادامه اظهار کرد: در ساخت این سازه بیش از چهارهزار و سیصد متر ماکارونی و هزار و صد قطعه خرپا به کار رفته و دو میلیون تومان هزینه ساخت آن توسط دانشجویان تامین شده است.

وی گفت: رکورد قبلی ساخت چنین سازه‌ای مربوط به سازه ماکارونی دانشگاه ازاد اسلامی شاهرود با هفت متر ارتفاع و وزن ۱۳ کیلوگرم بود که خوشبختانه گروه ما توانست با استفاده از چسب‌های نواری و نگه داشتن قطعات سازه در محیط خلاء این رکورد را بالا ببرد. این قابلیت در این سازه وجود دارد تا در هر مکانی جابه جا شود بدون این که تخریب یا آسیبی ببیند.

این دانشجو خاطرنشان کرد: مراحل مقدماتی ثبت این سازه در کتاب گینس فراهم شده که با حمایت مالی دانشگاه آزاد قزوین انجام خواهد شد.

صنعتی سازی ماکارونی طرح بعدی دانشجویان

کشن فلاح گفت: در برنامه آینده این گروه صنعتی شدن سازه‌های ماکارونی پیش بینی شده و شرکت در مسابقات زیبایی جهانی کانادا در اسفند ماه و انتقال دستاوردهای آموزشی سازه به مراکز آموزشی و پژوهشی کشور به صورت رایگان و برگزاری مسابقات زیبایی در آذر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ما تنها گروهی هستیم که بدون استاد راهنما کار کرده‌ایم و همه فعالیتها به صورت دانشجویی انجام شده است.

کشن فلاح در ادامه از همکاری دکتر رجب پور، رییس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین، حامد کبودوند معاون مرکز و دکتر موسی خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم تقدیر کرد.

حسین دهقانی پور، علی اکبر رضایی، ابوالفضل ازلگینی، امین جهانی ادیب، یزدان ارجمند فر، مرضیه مددخانی، محمود ترابی، امیر بابایی خمارکی، حسن ملکی، بهناز نوروزی، مهدی تیموریا، مرضیه قانعی، نیلوفر نمازی فرد، سپیده مرادی حمیده عنایت، مینو وثیق نیا، محیا علی اکبر بیک، آرمینا معصومی، وحید کشن فلاح، امید کریمی، آرمین صفیعی، فرزاد فرجی، خلیل باقرزاده، ماندانا کاکاوند، معصومه مرادی، پدرام امیدی، زهره مولایی، بهرام کشن فلاح، پوریا موسی دوابی، مرتضی علی اکبر بیک، مطهره اعتصام و مهرناز زاجکانیها، سازندگان بلندترین و سبکترین سازه ماکارونی جهان در قزوین می باشند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.