بلوک ۲۰درصدی گچساران یکشنبه در فرابورس عرضه می شود

به گزارش روز جمعه ایرنا از فرابورس ایران،’امیر هامونی’افزود: سازمان خصوصی سازی قصد دارد ۱۳۲ میلیون سهم معادل ۲۰درصد از سهام شرکت پتروشیمی گچساران که از این تعداد ۶میلیون و ۶۰۰هزار سهم ترجیحی است به ارزش ۵۶۵٫۷میلیارد ریال و به قیمت پایه هر سهم ۴هزارو ۲۸۶ ریال به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط شامل ۲۰درصد نقد و مابقی اقساط ۴ ساله یک شنبه ۲۵ تیر در بازار سوم بفروشد.

وی با یادآوری اینکه این بلوک متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است ادامه داد: سرمایه شرکت ۶۶۰ میلیارد ریال است و شرکت پتروشیمی باختر ۴۰درصد و شرکت های ملی صنایع پتروشیمی ،پتروشیمی ممسنی و کازرون هر کدام با در اختیارداشتن ۲۰درصد سهام از سهامداران عمده شرکت پتروشیمی گچساران هستند.

هامونی تاکید کرد: زمینه فعالیت این شرکت در ایجاد مجتمع های پتروشیمیایی و صنایع وابسته برای تولید مواد شیمیایی و پتروشیمیایی است و مهلت پرداخت حصه نقدی و ارایه فرم خارج از پایاپای حداکثر ۲۰روز کاری سازمان خصوصی سازی از زمان انجام معامله تعیین شده است.

وی یادآورشد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که سه درصد از ارزش سهام موضوع معامله که ۱۶٫۹ میلیارد ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارایه کنند.

مدیر بازار فرابورس ایران تاکید کرد: قیمت حامل های انرژی، خوراک و محصولات پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها است و خریداران ملزم به رعایت آن هستند.

به گفته وی، همچنین خریدار متعهد به رعایت ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل کشور، رعایت اصول سیستم مدیریتHSE، رعایت دستورالعمل ها و استانداردهای بازرسی فنی واحد های صنعتی، اجرای آموزش های تخصصی متناسب با شغل در واحدهای صنعتی

، رعایت کامل دستورالعمل های تعمیراتی و عملیاتی مربوطه به قراردادهای فروش شرکت های تولیدی است.

مدیر بازار فرابورس یادآور شد که خریدار متعهد است به نسبت سهام خریداری، جانشین صادرکنندگان دولتی ضمانتنامه ها شود و آزادسازی سهام واگذار شده منوط به انجام تسویه حساب بدهی های شرکت به نسبت سهام واگذار شده به شرکت های مادر تخصصی و سیستم بانکی اعم از دولتی و غیر دولتی، صندوق ذخیره ارزی و خزانه منعکس در صورت های مالی مبنای ارزیابی سهام شرکت خواهد بود.

اقتصام** ۹۱۴۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۲۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.