بلیت هواپیما گران نمی شود

سیبنا: رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: سازمان هواپیمایی کشور امسال افزایش قیمت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری  اقتصاد ایران به نقل از واحد مرکزی خبر،کاپیتان پهلوانی در مراسم اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی در بندرعباس گفت : تاکنون دستورالعملی برای افزایش قیمت بلیط هواپیما به شرکت های هواپیمایی کشور صادر نشده است.

وی افزود : ارز دولتی به شرکتهای هواپیمایی پرداخت می شود و تا کنون از طرف بانک مرکزی قطع نشده است.

وی گفت : اکنون شرکتهای هواپیمایی نمی توانند قیمت بلیط را افزایش دهند و در تلاش هستیم که ارز دولتی به این شرکتها قطع نشود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت : امسال با افزوده شدن ۱۱ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور شمار هواپیماهای کشور به ۲۲۳ فروند رسید.

پهلوانی با بیان اینکه عمر ناوگان هوایی در کشور ۲۲ سال است افزود : در تلاش هستیم با افرایش شمار هواپیما در کشور عمر ناوگان هوایی کاهش یابد.

مدیرعامل فرودگاههای کشور هم گفت : براساس برنامه ایکائو فرودگاه های بین المللی کشور تا پایان سال ملزم به دریافت گواهینامه بین المللی فرودگاهی هستند.

ایکائو نهاد تخصصی سازمان ملل متحد است و وظیفه آن هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در جهان است.

رسولی نژاد افزود : از هشت فرودگاه بین المللی در کشور ، فرودگاههای شیراز و اصفهان پیشتر گواهینامه بین المللی فرودگاهی دریافت کرده بودند و تا پایان سال هم فرودگاههای شهید هاشمی نژاد مشهد ، رشت ، اهواز ، مهر آباد و امام خمینی این گواهینامه را دریافت می کنند.

وی گفت : روند اعطای این گواهینامه از یک سال قبل در کشور آغاز شد و شیرازنخستین فرودگاه کشور است که توانست تمام معیارها و استانداردهای بین المللی را کسب کند.

مدیر عامل فرودگاههای کشور گفت : روند اعطای گواهینامه بین المللی گواهینامه فرودگاهی نیز سال آینده برای ۲۳ فرودگاه دیگر کشور اجرا می شود.

خدمات فرودگاهی ، باند و عوامل پرواز ، سامانه های روشنایی و خط کشی های فرودگاه ، کنترل نظامی و انتظامی برخی از معیارهای گواهینامه بین المللی فرودگاهی است.

ارتقای سامانه ایمنی و استاندارد سازی فرودگاهها از مهمترین ویژگی های دریافت این گواهینامه است. روزانه ۴۸۰ پرواز فعال در کشور انجام می شود که ۶۵ مورد آن بین المللی است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.