بند ناف نوزادان نباید زودتر از پنج دقیقه بریده شود

۰۸اردیبهشت،

متخصصان اعلام کردند که بند ناف نوزادان را نباید زودتر از پنج دقیقه برید زیرا بریدن بسیار سریع بند ناف نوزادان، سلامت آنها را در معرض خطر قرار می دهد.

به گزارش دیلی میل، مدارک و شواهد پزشکی نشان می دهد که بریدن بند ناف نوزاد در یکی دو ثانیه پس از تولد، مانع رسیدن خون حیاتی جفت به نوزاد می گردد از این رو ممکن است نوزاد در سال های بعدی زندگی به فقر آهن و کم خونی مبتلا شود.

محققان از پزشکان درخواست کردند که به بند ناف از ۳۰ ثانیه تا زمانی که ضربان آن به طور طبیعی متوقف می گردد که معمولا بین دو تا پنج دقیقه است، دست نزنند.

محققان اعلام کردند که پزشکان با زود قطع کردن بند ناف، نوزادان را از دریافت خون از طریق بند ناف محروم می کنند این در حالی است با این کار نوزادان را در معرض خطر کم خونی قرار می دهند . 

کم خونی اختلالی است که در آن اندازه هموگلوبین خون کمتر از اندازه عادی است . کم خونی می تواند در سال های بعدی زندگی بر تکامل مغز و قوه شناختی انسان تاثیر گذارد.

تخمین زده می گردد که حدود ۱۰ درصد از کودکان نوپا در انگلیس به کم خونی ناشی از فقر آهن مبتلا می باشند.

فقر آهن می تواند مشکلات جدی به بار آورد . فقر آهن می تواند درمغز و توان فراگیری کودکان نوپا تاثیر گذارد و آنها را در صحبت کردن و درک کردن کندتر کند.

همچنین یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱ توسط محققان سوئدی درنشریه BMJ انتشار یافته است، نشان می دهد کودکانی که بریدن بند ناف آنها در هنگام تولد به تاخیر افتاده است ذخیره آهن خون آنها در چهار ماهگی بیشتر از حد معمول است و کمتر احتمال دارد به کم خونی مبتلا شوند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.