بنزین از این طرف بام افتاد!

فروردین ۱۴۰۳

 بنزین از این طرف بام افتاد!

بنزین از این طرف بام افتاد!

ممتازنیوز: این‌بار گویا نمی‌توانیم بگوییم پاقدم روحانی بنزین‌مان یورو ۴ شد!

خبر بسیار کوتاه است. متخصصین ایرانی بنزین یورو چهار تولید کرده‌اند، ولی گوگرد این بنزین آن‌قدر کم است که…، خبر را بخوانید:
بیژن حاج محمدرضا، رییس انجمن جایگاه داران سوخت کشور به ایسنا گفت: سبب عدم تمایل بعضی از جایگاه‌داران برای توزیع سوخت یورو ۴ پایین بودن گوگرد آن بیش از استاندارد اروپاست که سبب فرار بودن بیش از حد بنزین می گردد که نتیجه آن ضرر مالی به جایگاه‌دار و حتا مصرف‌کننده خواهد بود.
به گفته او، گوگرد بنزین یورو ۴ باید ۵۰ PPM باشد، اما گوگرد بنزین یورو ۴ تولید داخل ۱۰ PPM است که سبب تبخیر بیش از حد بنزین در مخرن جایگاه و باک خودرو می‌شود».
یعنی به طور مثال قبلا گوگرد بنزین ۱۰۰ PPM بوده که کشنده بوده است و به جای این‌که بشود ۵۰ PPM، شده است ۱۰ PPM که بسیار کم است! یعنی بعد از سال‌ها که از آن طرف بام پایین افتاده بودیم و مقدار مواد خطرناک در بنزین تولید داخل چندبرابر استاندارد بود، حالا از این طرف بام پایین افتاده‌ایم و بنزین‌مان در چند ثانیه می‌پرد و می‌رود هوا! یعنی شما ۶۰ لیتر بنزین می‌زنید، ولی چیزی که مصرف می‌کنید، ۴۰ لیتر است!
حالا چرا این اتفاق افتاده است؟ چون مسؤولین و متخصصین می‌خواسته‌اند قصور قبل را جبران کنند و تلاش کرده‌اند هر چه می‌توانند مقدار مواد تشکیل‌دهنده‌ی بنزین را کم کنند تا به خیال خودشان بنزین سالم‌تری درست کنند، ولی حواس‌شان به این نبوده است که به هر حال بنزین، مقدار معینی از یک سری چیز است که اگر آن چیزها کم‌تر از مقدار مجاز باشند، دیگر آن چیزی که به دست می‌آید، بنزین نیست و اگر این چیزها بسیارتر از حد مجاز باشند، باز هم آن چیزی که به دست می‌آید، بنزین نیست، بلکه مایعی کشنده است!
حالا چگونه می‌خواهیم به اعتدال برسیم، خدا می‌داند. این‌بار گویا نمی‌توانیم بگوییم پاقدم روحانی بنزین‌مان یورو ۴ شد! باز خدا خیرشان بدهد ۱۰ PPM گوگرد ریختند توی این بنزین یورو ۴، وگرنه همه چیز توی همان پالایشگاه می‌پرید و نیست می‌شد!


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.