بنیانگذار لشگر طیبه: اوباما جنگی مذهبی علیه مسلمانان آغاز کرد

reuters4-1.JPG

بنیانگذار گروه لشگر طیبه در پاکستان باراک اوباما را به آغاز جنگ مذهبی علیه مسلمانان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حافظ سعید که در دهه ۱۹۹۰ گروه شبه نظامی لشگر طیبه را پایه‌گذاری کرد در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز درباره واکنش آمریکا به فیلم موهن آمریکایی که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت، اظهار داشت: اوباما باید دستور اقدام جدی برای برداشتن این فیلم از روی اینترنت را می‌داد به جای اینکه از آزادی بیان در آمریکا دفاع کند.

وی افزود: سخنان اوباما آغازگر یک جنگ مذهبی است. این مساله، مساله‌ای حساس است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی قابل حل و فصل باشد. سخنان اوباما آغازکننده یک جنگ فرهنگی است.

حافظ سعید از سوی دولت هند مغز متفکر حملات سال ۲۰۰۸ به بمبئی شمرده می‌شود.

وی تاکید کرد: اوباما گفت که نمی‌تواند جلوی این فیلم را بگیرد، این چه حرفی است؟ آمریکا باید اقدام جدی علیه سازندگان این فیلم اتخاذ کند در غیر این صورت آنها را تحویل ما دهد.

دولت آمریکا ۱۰ میلیون دلار جایزه برای دستگیری حافظ سعید تعیین کرده است. به جز وی ملا عمر، رهبر طالبان و ایمن الظواهری، رهبر القاعده که برای سرش ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین شده از سوی آمریکا به عنوان تحت تعقیب‌ترین افراد معرفی شده‌اند.

سعید با به مسخره گرفتن این جایزه گفت: آمریکایی‌ها برای سر من جایزه گذاشته‌اند من می‌گویم اگر می‌توانید علیه من یک پرونده در دادگاه تشکیل دهید تا من هم بتوانم نظراتم را بگویم اینکه برای سر افراد جایزه می‌گذارید خود نوعی تروریسم است.

حافظ سعید پس از اینکه هند وی را به دست داشتن در حملات پارلمان این کشور در دسامبر ۲۰۰۱ متهم کرد از رهبری گروه لشگر طیبه کناره‌گیری کرد. وی در حال حاضر در منطقه‌ای در حومه لاهور مرکز استان پنجاب پاکستان ساکن است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.