بن بست در” مذاکرات تجاری” آمریکا و ژاپن

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرد: مذاکرات آمریکا و ژاپن دربارهٔ توافقنامه تجاری دو جانبه که سنگ بنای پیمان بلندپروازانه مشارکت دو سوی اقیانوس آرام به شمار می رود، در حال حاضر در بن بست به سر می برد.


به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از توکیو، آکرا آماری روز پنجشنبه در پایان دور جدید گفتگوها با مایل فرومن نماینده تجاری آمریکا گفت: «این مذاکرات همچنان در بن بست است».

وی خاطر نشان کرد: «پیشرفت‌هایی در خصوص برخی نکات مشخص حاصل شده است اما اختلاف نظرها روی نکات اصلی همچنان به قوت خود باقی است».

وی افزود این مذاکرات روز جمعه در واشنگتن از سر گرفته خواهد شد.

مذاکره‌کنندگان آمریکایی و ژاپنی امیدوارند تا پیش از دیداری که قرار است پنجشنبه آینده بین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه اول وزیر ژاپن در توکیو برگزار شود، به توافق دست پیدا کنند.

آنها باید تا آن زمان اختلافاتی مثل گشایش بازار ژاپن به روی برنچ، گوشت گاو ، محصولات لبنی و شکر آمریکایی برطرف کنند.

توکیو نیز به نوبه خود انتظار دارد آمریکا جدول زمانی برای عمل به وعده خود در خصوص کاهش تعرفه‌های واردات خودرو و کامیون‌های سبک ژاپنی که به آن متعهد شده‌اند، تعیین کند.

توافق تجاری بین دو کشور برای انعقاد پیمان مشارکت دو سوی اقیانوس آرام بین ۱۲ کشور منطقه آسیا-اقیانوس آرام که باراک اوباما و شینزو آبه آن را اولویت سیاست اقتصادی خود قرار دادند، اجتناب ناپذیر تلقی می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.