بهای نفت در معاملات آسیا افزایش یافت

تهران/ واحد مرکزی خبر/ اقتصادی /۰۲/۰۶
بهای نفت در معاملات امروز چهارشنبه آسیا افزایش یافت که ناشی از نگرانی از عرضه نفت به علت بسته شدن بزرگترین حوزه نفتی انگلیس وتشدید تنش بین سودان و سودان جنوبی است.
بر همین اساس، در معاملات صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل درماه ژوئن با سیزده سنت افزایش به یکصد و سه دلار و شصت و هشت سنت رسید.
بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن هم با نه سنت افزایش بشکه‌ای یکصد و هجده دلار و بیست و پنج سنت معامله شد.
به اعتقاد تحلیگران آی.جی مارکتز سنگاپور ، اختلال در تولید نفت دریای شمال و منطقه نفت خیز سودان سبب افزایش بهای نفت شده است زیرا به نظر می‌رسد افزایش عرضه دشوار باشد.
تولید نفت از ذخایر حوزه بوزارد دریای شمال که بزرگترین حوزه نفتی در آبهای انگلیس می‌باشد، به علت مشکل فنی متوقف شده است. فعالیت این حوزه بزودی ازسر گرفته می‌شود اما تعلیق فعالیت آن افزایش بهای نفت را درپی داشته است.
عامل دیگر افزایش بهای نفت درگیریهای سودان و سودان جنوبی است که به توافقی در باره ترسیم مرزها و تقسیم درآمدهای نفتی نرسیده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، روز سه‌شنبه در بورس کالای نیویورک هم بهای نفت خام سبک شیرین آمریکا نسبت به بهای آن در روز قبل ،چهل و چهار سنت افزایش یافت و به یکصدو سه دلار و پنجاه و پنج سنت رسید.
اما در همین روز در بازار لندن بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن پنجاه و پنج سنت کاهش یافت و به یکصدو هجده دلار و شانزده سنت رسید.
۱۵۴/۱۲۶

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.