بهای طلا به بالاترین سطح آن نزدیک می شود

بهای طلا به بالاترین سطح آن نزدیک می شود | چاپ |
چهارشنبه ۰۱ شهریور ساعت ۱۳:۴۲

بهای جهانی طلا همچنان به بالاترین سطح آن نزدیک می شودبینا- بهای طلا در بازار لندن روز چهارشنبه همچنان به بالاترین سطح آن در سه ماه اخیر نزدیک می شود ، زیرا سرمایه گذاران هنوز امیدوارند که بانک مرکزی اروپا بزودی اقدامی در زمینه مقابله با بحران بدهی منطقه یورو به عمل آورد.
به گزارش بینا به نقل از رویترز ، بهای پلاتین نیز روز چهارشنبه در بازار لندن رکورد زد و از بالاترین سطح خود از اوایل می (اواسط اردیبهشت) تاکنون فراتر رفت زیرا این نگرانی وجود دارد که عرضه این فلز ارزشمند توسط شرکت لانمین، سومین تولید کننده پلاتین در جهان، کاهش یابد.
اعلام اخیر رسانه ها مبنی بر برنامه ریزی بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از افزایش هزینه های استقراض در اسپانیا و ایتالیا، نگرانی سرمایه گذاران در مورد بدتر شدن مشکلات منطقه یورو را کاهش داد.
خبر مداخله بانک مرکزی اروپا، بازده اوراق خزانه اسپانیا، ایتالیا و پرتغال را دیروز (سه شنبه) کاهش داد و تقاضا برای طلا به عنوان وسیله ای برای حفظ ارزش دارایی در برابر اتخاذ سیاست چاپ پول توسط بانک های مرکزی را بالا برد.
بهای طلا برای تحویل فوری در ساعت ۰۳:۰۸ به وقت گرینویچ روز چهارشنبه در بازار نیویرک اندکی تغییر کرد و به یک هزار و ۳۶۸ دلار و ۴۹ سنت رسید که چندان با قیمت یک هزار و ۶۴۱ دلار و ۲۰ سنت، بالاترین قیمت طلا در سه ماه پیش، تفاوت نداشت.
بهای طلا برای تحویل در ماه دسامبر (۱۱ آذر تا ۱۱ دی) نیز امروز در بازار نیویورک ۱/۰ درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۶۴۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.