بهای طلا همچنان صعودی است

بهای طلا همچنان صعودی است | چاپ |
جمعه ۲۴ شهریور ساعت ۱۲:۰۸

قیمت طلا به بالاترین حد خود در شش ماه اخیر رسید

بینا- قیمت طلا که روز پنج شنبه با افزایش ۲ درصدی روبرو شده بود روز جمعه نیز به روند صعودی خود ادامه داد و به بالاترین حد در شش ماه اخیر رسید .
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا / رویترز اعلام سیاستهای جدید انبساطی از سوی بانک مرکزی آمریکا مهمترین علت افزایش قیمت جهانی طلا اعلام شده است .
بر این اساس قیمت سایر فلزات گرانبها نیز در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شده است . بانک مرکزی آمریکا قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی نرخ بهره بانکی را در حد پایینی نگه دارد و هر ماه ۴۰ میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص دهد .
قیمت طلا طی هفته جاری با رشد ۲٫۱ درصدی روبرو شده است این برای چهارمین هفته متوالی است که قیمت طلا با افزایش مواجه می شود .
برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در میان مدت قیمت جهانی طلا تحت تاثیر سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا به بیش از ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید .
قیمت هر اونس طلا نیز در بازارهای آسیایی امروز به بیش از ۱۷۷۴٫۹۶ دلار رسید . قیمت هر اونس طلا در بازار آمریکا نیز به بیش از ۱۷۷۷٫۵ دلار رسید که این بالاترین رکورد در شش ماه اخیر به شمار می رود . قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از ۳۴٫۹۲ دلار رسید که این رقم نیز بالاترین رکورد در شش ماه اخیر به شمار می رود . قیمت هر اونس پلاتین نیز با ۲ درصد رشد به بیش از ۱۷۱۲٫۲۴ دلار رسیده است .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.