بهای نفت در بازار نیویورک بالا رفت

T80279512-2837195بهای نفت روز پنج شنبه در بازار نیویورک بالا رفت و به بالاترین قیمت پایان روزی از ماه می (اردیبشت) تا کنون نزدیک شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، کاهش موجودی نفت آمریکا،‌ بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان،‌ رسیدن آن به پایین ترین سطح در چهار ماه گذشته و اعلام چین مبنی بر احتمال اتخاذ سیاست های تقویت کننده رشد اقتصادی در این کشور، مهمترین علل افزایش بهای جهانی نفت در روز جاری هستند.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد،‌ موجودی نفت این کشور در هفته میلادی گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافته و میزان مصرف نفت در این هفته به بالاترین سطح در ۹ ماه اخیر رسیده است.

بر اساس گزارش رادیو دولتی چین، ‌’ون جیابائو’ نخست وزیر این کشور گفته است، کاهش تورم، این فرصت را به سیاستگذاران اقتصادی این کشور داده است که بتوانند با اتخاذ سیاست های مناسب، به تقویت رشد اقتصادی بپردازند.

بهای نفت برای تحویل در ماه سپتامبر (۱۱ شهریور تا ۹ مهر) روز پنج شنبه در معاملات الکترونیکی بازار تجاری نیویورک دو سنت افزایش یافت و به ۹۴ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت در بازار نیویورک اخیرا’ ۲۸ سنت یا ۳/۰ درصد افزایش یافته بود.

دیروز در بازار نیویورک، بهای نفت ۹۴ دلارو ۳۳ سنت در هر بشکه بود که بالاترین قیمت پایان روزی از ۱۴ مه (۲۶ اردیبهشت) است.

بهای نفت امسال در بازار نیویورک ۵/۴ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر که تاریخ اعتبار قراردادهای آن امروز منقضی می شود،‌ امروز در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن ۱۱ سنت بالا رفت و به ۱۱۶ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز ۲۲ دلار گرانتر از نفت وست تگزاس اینترمدیت بازار نیویورک بود.


اخبار انرژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.