بهبود روند اضافه برداشت بانک‌ها

۳ م دیماه ،

بینا- معاون اقتصادی بانک مرکزی یکی از ابعاد بدهی بانکها به بانک مرکزی را به موضوع اضافه برداشت شبکه بانکی مربوط دانست و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده، روند اضافه برداشت بانکها روبه بهبودی است و لازم است دقت کافی در این زمینه صورت گیرد.
به گزارش بینا، اصغر ابوالحسنی هستیانی معاون اقتصادی بانک مرکزی همچنین وضعیت بدهی بانکها و مطالبات بانک مرکزی از دولت را از عوامل مهم پایه پولی برشمرد و به ایسنا افزود: بانک مرکزی تلاش کرد تا بدهی بانکها به بانک مرکزی کاهش یابد.
وی به بحث رشد نقدینگی و لزوم کنترل آن اشاره و اظهار کرد: رشد نقدینگی می‌تواند به افزایش نرخ تورم منجر شود، ضمن این که از طریق بانکها نمی‌توان همه نیازهای بخش تولید را تامین کرد.
ابوالحسنی همچنین با بیان این که در شرایط تهدیدات مختلف خارجی نقش پژوهش در زمینه بانکداری بسیار حائز اهمیت است، گفت: بانک محوری برای تامین منابع مورد نیاز در حوزه های مختلف از مشکلات اساسی فعلی بخش پولی کشور است.

احتمال افزایش سقف وام مسکن از سوی شورای پول و اعتبار
معاون اقتصادی بانک مرکزی همچنین از احتمال افزایش سقف وام مسکن از سوی شورای پول و اعتبار خبر داد.
وی با بیان اینکه این موضوع یکی از موضوعات مورد بررسی توسط شورای پول و اعتبار است گفت:در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور رقم ۱۸ فعلی برای وام مسکن به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز متقاضیان خرید مسکن در کشور نیست .
همچنین مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا از ارائه پیشنهادی مبنی بر افزایش سقف وام احداث مسکن به بانک مرکزی خبر داد و گفت: این پیشنهاد در دست بررسی است.
اردشیربیژنی افزود: در حال حاضر وام‌هایی برای احداث مسکن به متقاضیان داده می‌شود که سقف وام احداث مسکن تا ۲۵میلیون تومان است که ما پیشنهادی دادیم که این سقف به ۴۰میلیون تومان افزایش یابد.
وی اظهار کرد: این پیشنهاد باید در بانک مرکزی مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گیرد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.