بهترین اینترنت را از کدام شرکت بگیریم؟

۲۰م آذر ،

این روزها وجود شرکت‌های فعال متعدد و ارایه اینترنت پرسرعت از سوی آن‌ها، مشترکان تازه را گاه با این سوال مواجه می‌کند که به راستی کیفیت خدمات کدام یک از این شرکت‌ها بالاتر است؟

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) به‌طور ماهانه به معرفی برترین شرکت‌ها از نظر سرعت می‌پردازد.

برهمین اساس آبان‌ماه امسال در زمینه اینترنت ۶۴ کیلو بیت از ساعت ۸ تا ۲۴ شرکت شاتل‌ برترین خدمات را ارائه کرده و طی ساعات ۱ تا ۸ پیشگامان توسعه‌ی ارتباطات در رده اول و شاتل در رده‌ی دوم قرار گرفته است.

در زمینه اینترنت ۱۲۸ کیلو بیتی هم از ساعت ۱ تا ۸، ایرانسل و در باقی ساعات شبانه‌روز شرکت عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام) بالاترین سرعت را داشته‌اند. در این بخش طی ساعات ۱ تا ۸ به ترتیب شرکت‌های عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام)، پارس آنلاین، داده‌پردازی فن‌آوا، شاتل و پیشگامان توسعه‌ی ارتباطات در رده‌های بعدی سرعت قرار دارند.

از ساعت ۸ تا ۱۶ نیز شاتل، نداگستر صبا و آریاناگستر اسپادانا به ترتیب شرکت‌هایی بوده‌اند که در رده‌های بعدی سرعت قرار گرفته‌اند و در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ نیز آسیا تک، شاتل و داتک شرکت‌هایی بوده‌اند که در رده‌های دوم تا چهارم سرعت ارزیابی شده‌اند.

اما در بخش اینترنت پرسرعت ۲۵۶ کیلو بیتی پارس آنلاین در تمام ساعات روز در رده‌ی اول قرار گرفته و شاتل در رده‌ی بعد از آن قرار دارد.

طی ساعات ۱ تا ۸ شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات سومین رده سرعت در این بخش را به خود اختصاص داده و در ساعات بین ۸ تا ۱۶ آریاناگستر اسپادانا و داده‌پردازی فن‌آوا در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

به گزارش ایسنا در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ هم شرکت‌های آریاناگستر اسپادانا، پیشگامان توسعه‌ ارتباطات و ایرانسل در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

**۵۱۲ کیلو بیت

در بخش اینترنت ۵۱۲ کیلوبیتی نیز در تمام روز شرکت عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام) بیشترین سرعت را داشته و در بازه‌ی زمانی ۱ تا ۱۶ شرکت پارس آنلاین در رده‌ی بعد از آن قرار دارد و در ساعات ۱ تا ۱۶ پارس آنلاین و شاتل در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند که در ساعات ۱۶ تا ۲۴ جای این در شرکت با یکدیگر تغییر کرده است.

هم‌چنین در ساعات ۱ تا ۸ شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در چهارمین رده سرعت قرار گرفته و در ساعات ۸ تا ۱۶ به ترتیب ایرانسل، ارتباطات فن‌آوا، داده‌پردازی فن‌آوا و اندیشه سبز خزر در رده‌های بعد از سوم قرار دارند.

در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ نیز شرکت‌های داتک و ارتباطات مبین نت رده‌های چهارم و پنجم سرعت این بخش را به خود اختصاص داده‌اند.

**اینترنت یک مگابیتی

بنابر اعلام در زمینه‌ی اینترنت یک مگابیتی هم از ساعت ۱۶ تا ۲۴ و ۱ تا ۸ شرکت پارس آنلاین و در باقی ساعات شبانه‌روز پیشگامان توسعه ارتباطات بالاترین سرعت را برای کاربران خود به همراه داشته‌اند.

در ساعات ۱ تا ۸ شاتل در دومین رده سرعت این بخش قرار داشته و در ساعات ۸ تا ۱۶ به ترتیب شرکت‌های پارس آنلاین، شاتل، داده‌پرداز‌ی فن‌آوا، ارتباطات مبین نت و آریاناگستر اسپادانا رده‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.

در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ نیز شرکت‌های شاتل، آریاناگستر اسپادانا، ارتباطات مبین نت، پیشگامان توسعه ارتباطات و عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام) دیگر شرکت‌هایی بوده‌اند که به ترتیب رده‌های دوم به بعد سرعت را داشته‌اند.

** و بالاترین سرعت ممکن…

بنابر این گزارش، در بخش اینترنت ۲ مگابیتی که در حال حاضر بالاترین سرعت ممکن به شمار می‌رود، در ساعات ۱ تا ۱۶ شرکت شاتل و از ۱۶ تا ۲۴ عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام) بالاترین سرعت ممکن را برای کاربران خود به ارمغان آورده‌اند.

طی ساعات ۱ تا ۸ شرکت پارس آنلاین و در ساعات ۸ تا ۱۶ شرکت‌های نداگستر صبا، پیشگامان توسعه ارتباطات، آریا‌گستر اسپادانا و پارس آنلاین در رده‌های بعدی سرعت قرار داشته‌اند.

در بازده زمانی ۱۶ تا ۲۴ نیز ارتباطات مبین نت، شاتل، شبکه ارتباط شبدیز، نداگستر صبا، پارس آنلاین، پیشگامان توسعه ارتباطات و آریاناگستر اسپادانا رده‌های بعدی سرعت را از آن خود کرده‌اند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.