بهترین بازیگران مرد سینمای ایران در فیلمهای سینمایی این روزها

این روزهای وقتی نام یکی از این بازیگران مرد در فیلمی برده می شود قطعا آن فیلم جزو پر فروش ترین فیلمهای سینمای ایران خواهد بود

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2016/05/shahab_hosseini_1.jpg

بهترین بازیگران مرد سینمای ایران

۱٫ شهاب حسینی. مرد اول سینمای ایرانی است و به پشتوانه سال های موفقیت زنجیره ای و پیاپی حالا پدرخوانده برخی سینماگران جوان تر نیز شده است. او با شهرزاد و نقشی ضدقهرمان به محبوبیتی مضاعف دست یافت و با حضور پیاپی اش در فیلم های (درباره الی، جدایی نادر از سیمین و فروشنده) موقعیت خود را در هر دو جبهه سینمای تجاری و هنری تثبیت کرده است. او ۴۳ ساله است. رقم دستمزدهای او برای فیلم های بزرگ سرسام آور است اما برای فیلم های فیلمسازان جوان تخفیف های خاصی قائل می شود.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/04/ecbe6a41aede84e7ce7f7dd452f90966.jpg

۲٫ رضا عطاران. او طرفداران پر و پاقرص خود را دارد و فهرست فیلم های پرفروشش چشم راه سیاه می کند. نهنگ عنبر ۱، نهنگ عنبر ۲، دراکولا، ورود آقایان ممنوع، من سالوادور نیستم، گینس، استراحت مطلق، طبقه حساس و… او از مهم ترین عناصر سینمای تجاری امروز ایران است که به عنوان فیلمساز ذائقه خاص خود را دنبال می کند.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2017/02/%D9%85%D8%AA%D9%84%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%DB%8C%D8%B2-%D8%AD%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%AE-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%B9%D9%88.gif

۳٫ حمید فرخ نژاد. اگر سال پیش قرار بود این فهرست را تهیه کنیم احتمالا نامی از فرخ نژاد در ده نفر اول هم نبود اما او امسال همزمان دو فیلم بسیار پرفروش تاریخ سینمای ایران را روی پرده دارد. گشت ۲ و خوب، بد، جلف. در واقع شکست پیاپی فیلم های درام او مثل استرداد و یا زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، راه او را مسدود نشان می داد اما بازگشت او به سینمای کمدی او را بار دیگر به سطح اول سینمای ایران بازگردانده است. فرخ نژاد ۴۸ ساله است.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2016/05/dfffcc48ce271af3c6d737bb24bcf3c21.jpg

۴٫ بهرام رادان، در نیمه دوم دهه ۸۰ به سم گیشه مشهور شده بود اما در دهه ۹۰ با همان درایت همیشگی اش به سطح اول سینمای ایران بازگشت و با فیلم هایی مثل بارکد، عصر یخبندان، آتش بس ۲ و پل چوبی جایگاه خود را در صنعت سینما بیش از پیش تحکیم کرد. رادان ۳۸ ساله است.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2014/03/7f8b5eda10c1fe1264a9a5e56c9f7aae.jpg

۵٫ محمدرضا گلزار. مدت طولانی از سطح اول سینمای ایران دور بود اما در ۴۰ سالگی بازگشت مناسبی به سینمای ایران داشت و با فیلم های مثل سلام بمبئی و خشک سالی و دروغ نشان داد که هنوز طرفداران خاص خود را دارد. از اول فیلم مادر قلب اتمی در انتظار صدور پروانه نمایش و بیرون آمدن از محاق توقیف است. گلزار ۴۰ ساله است.

۶٫ علی مصفا، مرد روشنفکر و خاص سینمای ایران، گزیده و کم کار است. مهم ترین فیلم او در این چند سال اخیر در دنیای تو ساعت چند است، بود که دوست و شریکش صفی یزدانیان آن را ساخته بود. او در گذشته در وارونگی، مرگ ماهی و خانه ای در خیابان چهل و یک حضور داشته و عموما همان تصویر مشهور از مردی کم حرف و عمیق و کمی افسرده را به نمایش می گذارد. مصفا ۵۰ ساله است.

۷٫ پرویز پرستویی. ستاره سینمای دهه ۷۰ ایران آرام آرام در رنکینگ بازیگران تاثیرگذار سینمای ایران در حال پایین آمدن است. او هر چند با بادیگارد برنده سیمرغ بلورین بازیگر مرد شد اما فاصله میان فیلم های مهمش بیشتر و بیشتر می شود. دو، بوفالو، امروز، خرس و مهمان داریم، شماری از شکست های این بازیگر در سال های اخیر بوده است. او ۶۱ ساله است.

۸٫ امیر جدیدی. بی سر و صدا آمد و جای خالی ستاره های جوان پسند را در سینمای ایران پوشش داد. او در دو، سه سال گذشته با رخ دیوانه، من و اژدها وارد می شود، به ستاره بدل شد. او کارش را بسیار خوب انجام می دهد و آینده روشنی در انتظارش است. امیر جدیدی ۳۲ ساله است.

۹٫ حامد بهداد، پنج سال پیش ستاره بی رقیب سینمای ایران بود اما بی توجهی اش در انتخاب نقش و اعتماد به نفس بیش از حدش، موجب شد نقش های مناسب را به تدریج به رقبای تازه نفس تر واگذار کند. نیمه شب اتفاق افتاد، هفت ماهگی، خانه دختر و آرایش غلیظ از فیلم های مهم او در سال های اخیر بوده اند.

۱۰٫ ساعد سهیلی. حضور این یکی واقعا مایه شگفتی است. پسر سعید سهیلی که با زوج فرانسوی اش گلوریا هاردی از مشاهیر شبکه های مجازی است. او با کمدی هایی مثل ۵۰ کیلو آلبالو و گشت ۲، رخ دیوانه و کلاشینفک آرام آرام خودش را میان ستارگان پولساز سینما جا کرده است. او ۲۹ ساله است.

• انتخاب ویژه: محسن تنابنده چندین فیلم پرفروش دارد اما بیشتر فعالیتش این سال ها در تلویزیون بوده است. کاراکتر او در سریال پایتخت با نام نقی بر کل کارنامه سینمایی او سایه انداخته است.

• احتمالا از نگاه فنی مهدی هاشمی بهترین بازیگر فعلی سینمای ایران است اما این بازیگر ۷۱ ساله از روند سینمای تجاری ایران تا حدی دور مانده است.

• یک جایگاه ویژه هم باید برای استاد علی نصیریان در نظر گرفت.

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. سید محمد حسین ابراهیم پور:

    سلام علیکم و رحمت اله…..بنده روحانی هستم و خانمم نیز خانم جلسه ای است . و هردو حدود ۳۰ سال سن داریم همراه دو دختر ۵ و ۹ ساله و یک پسر ۷ ساله میخاستم ببینم تو ترکیه برای من کاره روضه خوانی و تفسیر آیات و روایات و درسهای منبری وجود دارد؟ و مانند ایران از طلبه ها حمایت می شود؟میخاستم به ترکیه برای کار و سپس به آلمان یا سوئیس مهاجرت کنم. با تشکراز شما . وبا آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب

  2. سید محمد حسین ابراهیم پور:

    سلام علیکم و رحمت اله…..بنده روحانی هستم و خانمم نیز خانم جلسه ای است . و هردو حدود ۳۰ سال سن داریم همراه دو دختر ۵ و ۹ ساله و یک پسر ۷ ساله میخاستم ببینم تو ترکیه برای من کاره روضه خوانی و تفسیر آیات و روایات و درسهای منبری وجود دارد؟ و مانند ایران از طلبه ها حمایت می شود؟میخاستم به ترکیه برای کار و سپس به آلمان یا سوئیس مهاجرت کنم. با تشکراز شما . وبا آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.