بهداد سلیمی طلایی شد

جام جم آنلاین: در پایان رقابتهای حرکت یکضرب دسته ۱۰۵+ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی مدال های طلا و برنز را از آن خود کردند و وزنه بردار کره‌ای هم به مدال نقره رسید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، بهداد سلیمی در حالی با مهار وزنه ۲۰۶ کیلوگرم، یک بار دیگر در دسته فوق سنگین آقایی کرد که تا قبل از روی تخته آمدن او، رقابت نزدیک و فشرده سجاد انوشیروانی و سانگ گان جون از کره جنوبی، همه حاضران در سالن را تحت تاثیر قرار داده بود.

وزنه بردار کره ای با انتخاب وزنه ۱۸۰ زودتر از سجاد انوشیروانی روی تخته آمد و به راحتی این وزنه را بالای سر برد. پس از او شیه چیه چن از چین تایپه در آخرین حرکت خود وزنه ۱۸۱ را بالای سر برد. اوتا کازومی از ژآپن هم برای آخرین حرکت یکضرب خود درخواست وزنه ۱۸۷ را کرد اما نتوانست آن را بالای سر ببرد تا نوبت به اولین نماینده سنگین وزن کشورمان برسد. سجاد که در مسابقات جهانی پاریس با انتخاب وزنه ۱۹۳ کار خود را شروع کرده بود، در کره جنوبی پشت وزنه ۱۸۸ قرار گرفت و به راحتی آن را مهار کرد.

پس از آن وزنه بردار کره ای برای مهار وزنه ۱۹۰ روی تخته آمد و این بار هم ۳ چراغ سفید از داوران گرفت تا سجاد انوشیروانی مصمم تر از قبل برای مهار وزنه ۱۹۳ روی تخته بیاید. وزنه بردار اردبیلی تیم ملی در حرکت دوم خود نیز موفق عمل کرد، اما انتخاب وزنه ۲۰۰ از سوی وزنه بردار کره ای تا حدودی معادلات را تغییر داد.

قبل از آنکه سجاد انوشیروانی برای آخرین حرکت خود روی تخته بیاید، بهداد سلیمی، در اولین حرکتش پشت وزنه ۱۹۶ کیلوگرمی ایستاد و آن را بالای سر برد.

وزنه انتخابی کادر فنی برای سومین فرصت انوشیروانی هم همین وزنه بود اما او نتوانست آن را بالای سر ببرد.

ناکامی سجاد در مهار این وزنه در حالی بود که وزنه بردار کره ای در سومین حرکت خود نیز موفق عمل کرد و با مهار وزنه ۲۰۰، مدال نقره این حرکت را برای خود مسجل کرد.

در ادامه بهداد سلیمی دو بار دیگر روی تخته آمد و با بالای سر نگه داشتن وزنه های ۲۰۱ و ۲۰۶ کیلوگرم، مدال طلای حرکت یکضرب را به دست آورد.

با توجه به کسب مدال نقره وزنه بردار کره ای، حالا شانس کره ای ها برای قهرمانی بیشتر از ایران است. البته برای معرفی قهرمان باید تا پایان حرکت های دوضرب منتظر ماند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.