بهره‌برداری از ۱۰هزار واحد مسکن مهر، ۱۸۰ کیلومتر راه‌آهن و ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

امروز صبح با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی ۱۰ هزار واحد مسکن مهر، ۱۸۰کیلومتر خط دوم راه‌آهن تزرج – بندرعباس و بزرگراه بندرعباس – سیرجان iبه طول ۲۴۰ کیلومتر در حوزه استان هرمزگان iبه iبهره‌برداری رسید.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی نژاد در دومین روز از مسافرت خود iبه هرمزگان روز یکشنبه ۱۰هزار مسکن مهر در این استان افتتاح کرد.

بنابر این گزارش تفسیری، از این تعداد چهار هزارو ۸۰۰ واحد بالای ۲۵هزارنفر ، سه هزارو ۲۰۰ واحد زیر ۲۵هزار نفر و دوهزار واحد در بافت های فرسوده است.

مدیرکل راه وشهر سازی هرمزگان اعلام کرد: این تعداد واحد مسکونی طبق برنامه وقت بندی مسکن مهر ساخته شده که از هفتم آبان دراختیار متقاضیان قرار می گیرد.

مهدی زیدیه وکیلی اظهار داشت: درمجموع ۵۶هزار واحد مسکن مهرشامل۴۰هزار واحد آن در شهرهای بالای ۲۵هزارنفر (بندرعباس ،میناب و رودان) و ۱۶هزار واحد مسکن مهر هم در شهرهای زیر ۲۵هزار درهرمزگان داریم.
 
وی پیش بینی کرد: تا پایان سال هم ۱۹هزار واحد دیگر iبه اتمام برسد وسه هزار واحد دیگرهم درگذشته iبه iبهره برداری رسیده است.
 
**بهره‌برداری از ۱۸۰ کیلومتر راه‌آهن تزرج – بندرعباس در ۱۱ ماه
 
حرکت دو قطار در خط دوم محور تزرج – بندرعباس با حضور رئیس جمهور آغاز شد. مدیر عامل راه آهن کشورگفت: ۱۸۰ کیلومتر محور تزرج – بندرعباس در مدت ۱۱ ماه آماده iبهره برداری است که این سرعت در کار و کیفیت، یک رکورد iبه شمار می رود.

صاحب محمدی افزود: تا پیش از دو بانده شدن این خط، توان ظرفیت جابجایی با در مسیر ترانزیتی بافق – بندرعباس ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن در سال است اما با این iبهره برداری ظرفیت iبه ۴۵ میلیون تن در سال می رسد.

طول مسیر ریلی بندرعباس – بافق ۶۱۰ کیلومتر است که ۱۸۰ کیلومتر آن از تزرج تا بندرعباس در هرمزگان واقع شده است.

مرحله اول این طرح از بافق تا تزرج iبه طول ۴۳۰ کیلومتر در سال ۸۸ iبه iبهر برداری رسید.

همچنین مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: دو خطه کردن مسیر ریلی تزرج تا بندرعباس از مصوبات مسافرت دوم هیئت دولت iبه هرمزگان است.

شاکری افزود: این طرح در مدت ۱۱ ماه با ۴۷ میلیون یورو اعتبار و با استفاده از فاینانس اجرا شد.

وی گفت: با iبهربرداری از طرح دو خطه کردن مسیر ریلی بندرعباس – بافق جا iبه جایی کالا از راه آهن هرمزگان از ۱۶ iبه ۴۰ میلیون تن و شمار جابه جایی مسافر نیز ۵۰ درصد افزایش می یابد.

راه آهن هرمزگان در زمینه جابه‌جایی مسافر از فعالترین راه آهن های کشور است که سالانه بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار مسافر از آن جابه جا می شود.

مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: با iبهره برداری از این طرح، سهم مبادلات بین المللی کالا از هرمزگان iبه دیگر نقاط جهان از ۵ iبه ۲۰ درصد افزایش می یابد. طول مسیر ریلی هرمزگان ۶۲۰ کیلومتر است که در راهگذر ترانزیتی قرار دارد.
 
**بزرگراه بندرعباس – سیرجان در هرمزگان کامل شد
 
بزرگراه بندرعباس – سیرجان در حوزه هرمزگان امروز با حضور رئیس جمهور iبه iبهره برداری رسید. ۲۴۰ کیلومتر از این بزرگراه ۳۲۰ کیلومتری که ساخت ۱۰ قطعه آن از سال ۸۶ در هرمزگان آغاز شد و بقیه در حوزه استان کرمان قرار دارد. مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: برای اجرای این طرح مهم اقتصادی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

بهره برداری از بزرگراه بندرعباس – سیرجان رونق اقتصادی منطقه، تسریع در حمل و نقل کالا و مسافر، کاهش وقت و افزایش ضریب ایمنی و افزایش ترانزیت کالا را در پی دارد.

مهدی زندیه وکیلی بیان کرد: از ساخت این بزرگراه که از مصوبات دور اول مسافرت هیئت دولت iبه هرمزگان است، جاده ترانزیتی بندرعباس – سیرجان شمال و جنوب کشور را iبه اقیانوس هند و اروپا متصل می کند.

اکنون ۴۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین و سبک، روزانه در مسیر بندرعباس – سیرجان تردد می کنند. وی پیش بینی کرد با iبهره برداری از بزرگراه بندرعباس – سیرجان بار ترافیکی در این مسیر از ۵ iبه ۲ ساعت کاهش یابد. ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور از مسیر ترانزیتی بندرعباس – سیرجان صورت می گیرد. هرمزگان ۳۴ کیلومتر آزادراه ، ۳۸۰ کیلومتر بزرگراه ، ۲۸۳ کیلومتر راه اصلی ، ۲ هزار و ۱۳۵ کیلومتر راه فرعی و ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.