بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نوین، اولویت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک

162974_PhotoA.jpg

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت در حال گذر از فرآیندهای ثبت سنتی به ثبت نوین با استفاده از فن‌آوری است و این امر از حساسیت‌های خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن بکائیان طی سخنانی در مراسم معرفی مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان قزوین با اشاره به فرآیندهای تعریف شده در بهره‌مندی از فن‌آوری جهت ارائه خدمات ثبتی به جامعه تصریح کرد: جایگزینی این فرآیندها به جای فرآیندهای ثبت سنتی، حامل حساسیت‌ها و واکنش‌های مختلفی از جهات گوناگون است.

وی ادامه داد: لازمه اجرای هر چه بهتر تغییرات و همسوسازی جامعه با این امر، آشنایی کامل و دقیق مدیران و کارکنان از قوانین و فرآیندهای ثبتی است.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: بخش گسترده‌ای از مسئولیت‌های سازمان ثبت به خدمات‌رسانی مستقیم به مردم اختصاص دارد و همه وظیفه دارند در جهت انجام هر چه بهتر مسئولیت‌هایشان تلاش کنند.

بکائیان اظهار کرد: بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نوین اولویت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک است و بخش عمده‌ای از این امر در ارائه خدمات استعلام الکترونیکی و برون‌سپاری تهیه نقشه‌ها و ارسال الکترونیکی خلاصه‌معاملات هم‌اکنون در حال اجراست.

وی با تشریح مزایای اسناد جدید تک‌برگی خاطرنشان کرد: به طور میانگین ۹۹ درصد اسناد صادره در سطح کشور هم‌اکنون کاداستری یا تک‌برگ است و در آینده نزدیک این روند به صد در صد تکمیل می‌شود.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: سیاست سازمان ثبت اسناد و املاک ایجاد بستر خدمات‌رسانی شفاف و سریع به مردم است و اهتمام سازمان بر این امر جدی است؛ البته تعامل و همراهی و همکاری دستگاه‌های مرتبط نیز به این امر کمک می‌کند.

رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در این جلسه گفت: ماهیت کار در ثبت اسناد و املاک ارتباط با مردم و عمده دستگاه‌های اجرایی است و این امر نشان از اهمیت خدمات این مجموعه دارد.

جمال انصاری افزود: نقش نظارتی ثبت اسناد و املاک نیز بسیار قابل توجه است و البته بین میزان وظایف و حجم خدمات تعریف‌شده این سازمان با بضاعت کنونی آن تناسب لازم وجود ندارد و تقاضاهای مردمی بسیار بیشتر و سریع‌تر از روند انجام امور است.

وی زمان را یکی از مولفه‌های کار دستگاه قضایی اعلام و اظهار کرد: عدم توجه کافی به این مولفه، باعث انباشت امور و عدم رضایتمندی مردم خواهد شد که در این راستا باید زیرساخت‌های دستگاه‌ها متناسب با زمان و با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید، تغییر کند و به تبع آن، سرعت ارائه خدمات افزایش یابد.

در این مراسم از خدمات اکبر آخوندی ـ مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان ـ قدردانی شد و شهریار کناریوند فعالیت خود را در این مسئولیت آغاز کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.