بهره‌گیری از توان استادان پیشکسوت هنر در دانشگاه‌ها

بهره‌گیری از توان استادان پیشکسوت هنر در دانشگاه‌ها

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای طراحی رشته‌های هنری و معرفی استادان تجربی برای تدریس این رشته‌ها در دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی در پنجمین جشنواره ملی علمی ـ کاربردی گفت: برخی از استادان رشته‌های هنری ممکن است مدرک دانشگاهی نداشته باشند؛ اما به لحاظ حرفه‌ای از تسلط و مهارت بالایی برخوردارند که به تعدادی از آنها درجات هنری معادل کارشناسی ارشد و دکتری اعطا شده است.

وی افزود: با توجه به این‌که کمبود استاد در رشته‌های هنری دانشگاه‌های کشور بسیار محسوس بوده و حتی در سال‌های قبل به دلیل کمبود مدرس، تعدادی از دانشجویان برای تحصیل در رشته‌های هنری به خارج کشور اعزام می‌شدند، می‌توان با شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته استادان فن و هنر در نقاط مختلف کشور از توان آنها برای تدریس در مراکز دانشگاهی و تدوین مواد درسی بهره گرفت.

حسینی فعالیت ۳۹ هنرستان هنرهای زیبا در ۲۴ استان کشور به عنوان یکی از ظرفیت‌های موجود در زمینه آموزش هنر یاد کرد و گفت: برخی از این هنرستان‌ها در تهران، اصفهان و تبریز دارای قدمتی یکصد ساله هستند که بسیاری از استادان مطرح و برجسته کشور همچون استاد فرشچیان، تجویدی و وزیری در این مدارس آموزش دیده‌اند و امروز در سطح جهانی می‌درخشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.