بهره برداری کامل از طرح انتقال آب سرشاخه های دز در دولت دهم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از بهره برداری کامل از طرح انتقال آب سرشاخه های دز به قم تا بهار سال آینده خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، عبدالحمید توکلی بینا اظهار داشت: با راه اندازی تصفیه خانه شماره ۳ آب قم در دهه فجر امسال، آمادگی داریم کل نیاز آبی شهر قم را از سرشاخه های دز تامین و تصفیه کنیم.

وی یکی از فعالیت های مهم شرکت آب و فاضلاب را مدیریت تولید آب اعلام کرد و گفت : در سال گذشته و پنج ماه ابتدای امسال، ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب بهداشتی تولید کردیم که ۵۰ درصد آن از سرشاخه های دز و بقیه از ۷۰ حلقه چاه تامین شده است.

وی همچنین از ۱۷۰ کیلومتر لوله گذاری آب و فاضلاب در این مدت خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲۷ هزار حادثه در شبکه و انشعاب های آب و فاضلاب رفع شده و ۲۲ هزار انشعاب آب و فاضلاب نیز به مشترکان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم سپس با بیان اینکه آبفا تنها دستگاهی است که در مسکن مهر دو خدمت ارایه می کند، یادآور شد: تمام واحدهای مسکن مهر که در سه مرحله به بهره برداری رسیده، دارای انشعاب آب و تعدادی نیز از انشعاب فاضلاب برخوردار است.

توکلی بینا همچنین از ساخت قسمت دوم تصفیه خانه جامع فاضلاب قم با ظرفیت ۲۵۰ هزار نفر خبر داد و تاکید کرد: این تصفیه خانه با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی در حال ساخت است و سال ۹۳ به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه از تلاش برای افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب قم از دو هزار به چهار هزار لیتر در ثانیه خبر داد و افزود: با بهره برداری از تصفیه خانه شماره ۳ آب قم در دهه فجر ، ظرفیت تصفیه آب به چهار هزار لیتر در ثانیه می رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اعلام مسئولان شرکت آب منطقه ای استان مبنی بر تکمیل و بهره برداری کامل از طرح سرشاخه های دز در بهار سال آینده و پایان دولت دهم، اظهار داشت: با افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب، آمادگی داریم کل نیاز آبی شهر قم را از سرشاخه های دز تامین و تصفیه کنیم./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.