بهره وری شاخصی برای “تولید” ناخالص داخلی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با برنامه ریزی در ایجاد تنوع درصادرات در عین حفظ منابع با توجه به درصد ناخالص داخلی می توان به ارتقا بهره وری در کشور امیدوار بود.

فاطمه آقامیری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، با اشاره به اهمیت توجه به درصد بهره وری در اقتصاد کشور گفت: بهره وری بالاتر به معنای تولید کالا و خدمات بیشتر با سطح ثابتی از منابع است. 

وی گفت: در بررسی بهره وری در اقتصاد ایران باید توجه کرد که اقتصاد ایران از یک سو متکی به درآمدهای نفتی است و از سوی دیگر با رشد جمعیت بالا روبه روست که این امر سرمایه گذاری در امر بهره وری را با مشکل مواجه کرده است. 

این کارشناس با بیان اینکه یکی از راهکارهای عمده جهت افزایش تولید کالا و خدمات ارتقا سطح بهره وری است ادامه داد: با افزایش میزان بهره وری می توان کالاهای با کیفیت و ارزان تولید کرد و علاوه بر تأمین نیاز داخل راه های اتکا به درآمدهای نفتی را کاهش داد. 

آقامیری اضافه کرد: درست انجام دادن یک کار کارایی انجام کارهای درست اثر بخشی و رسیدن به هدف نهایی در این موضوع بهره وری است که برنامه ریزی برای ارتقا بهره وری در کشور باید با این دو عنصر هماهنگ باشد. 

وی تأکید کرد: ظرفیت های ساختاری و قانونی برای ارتقا بهره وری در کشور باید تنظیم شود تا بهره وری به شکل سازمانی ارتقا یابد. 

آقامیری تصریح کرد: نگاهی به درصد تولید ناخالص داخلی در سطح کشور می تواند شاخص مناسب افزایش بهره وری در کشور باشد. 

وی در پایان گفت: با برنامه ریزی در ایجاد تنوع در صادرات در عین حفظ منابع با توجه به روند ناخالص داخلی می توان به ارتقا بهره وری در کشور امیدوار بود. 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.