به‌کارگیری زیردریایی سنگین طارق در رزمایش ولایت۹۱/ به بیگانگان اجازه حضور در منطقه رزمایش را نمی‌دهیم

۵ م دیماه ،

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از به‌کارگیری زیردریایی سنگین طارق در رزمایش ولایت۹۱ خبر داد و گفت: در طول رزمایش اجازه نخواهیم داد که نیروهای کشورهای دیگر به منطقه رزمایش وارد شوند.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبری رزمایش تخصصی ولایت ۹۱ با تشکر از رسانه‌های خبری به دلیل پوشش خبرها رزمایش ولایت ۹۱ گفت: اهمیت دریا بر هیچ‌کس پوشیده نیست و طبق فرمایشات رهبری منافع دریا برای ما ارزشی راهبردی دارد، لذا حضور نیروهای دریایی کشورمان در دریای عمان و شمال اقیانوس هند دارای اهمیت فراوان است.

وی افزود: دریا امروزه به دلیل اهمیت اقتصادی و انجام بیش از ۹۳ درصد از واردات و صادرات از طریق دریا و داشتن منابع انرژی فراوان از اهمیت به سزایی برخوردار است و با توجه به منافعی که در دریا نهفته است ما باید در این راستا از همه توانمندی‌های خود استفاده کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: رزمایش تخصصی ولایت ۹۱ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف به نمایش گذاشتن اقتدار نیروی دریایی، نمایش توانمندی‌های نیروهای مسلح در دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران و ارسال پیام صلح و دوستی کشورمان به جهان برگزار می‌شود.

سیاری اظهار داشت: در این همایش جدیدترین سلاح‌ها و تاکتیک‌های نیروی دریایی ارتش با هماهنگی بین نیروهای مختلف به کار گرفته خواهد شد.

وی گفت: رزمایش تخصصی ولایت ۹۱ در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند با رمز یا حسین از تاریخ ۸ دی ماه ۹۱ تا ۱۴ دی ماه ۹۱ به مدت شش روز به مرحله اجرا در می‌آید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت بیش از یک میلیون کیلومتر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در تمام طول رزمایش به هیچ وجه وارد مرزهای آبی کشورهای همسایه نخواهیم شد و تنها در مناطقی که مشخص شده است، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم.

سیاری اظهار داشت: در این رزمایش نیروهای شرکت کننده به دو گروه دشمن و مدافع تقسیم شده‌اند که نیروهای دشمن با رنگ نارنجی و نیروهای مدافع با رنگ آبی مشخص شده‌اند.

وی تصریح کرد: تمامی تاکتیک‌هایی که در این همایش به کار برده می‌شود بومی است و سعی شده است از امکانات کشورهای دیگر در این رزمایش استفاده نشود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در طول این رزمایش، تمامی تمرینات رزم در بخش رزم سطحی، زیرسطحی، موشکی، هوایی و اژدر و به کارگیری شیوه‌های جنگ‌های الکترونیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سیاری اظهار داشت: در این رزمایش از زیردریایی طارق کلاس غدیر که در روز ۷ آذر مورد بهره‌برداری قرار گرفت استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: در راستای برقراری امنیت برای کشتی‌های نفتکش، ناو گروه ۲۳ و ناوشکن جماران و بوشهر، عملیات اسکورت کشتی‌ها را در زیر مدار ۱۸ درجه انجام خواهند داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش دربارهٔ مسیرهای تعبیه شده در رزمایش تخصصی ولایت ۹۱ گفت: حضور در دریای آزاد که دارای منطقه وسیعی است از مسیرهایی است که در این رزمایش مشخص شده‌ است و به طور حتم در طول رزمایش اجازه نخواهیم داد که نیروهای کشورهای دیگر به منطقه رزمایش وارد شوند.

سیاری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران دربارهٔ افزایش توان جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد با برگزاری رزمایش‌های تخصصی اظهار داشت: حضور و نفوذ در خلیج فارس و شمال دریای عمان به طور حتم توانمندی دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را اثبات خواهد کرد.

وی افزود: حضور ناوشکن‌های جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد، پهلوگیری ناوهای ایران در دریای سرخ و عبور از کانال سوئز نشان داده است که کشورمان توانسته است حضور موفقی در دریا داشته باشد.

سیاری تصریح کرد: در رزمایش تخصصی دریایی ولایت ۹۱ به طور حتم از پهپادهای ساخت کشورمان استفاده خواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.