به این دلایل غذاهای پرچرب نخورید!

یک متخصص قلب و عروق گفت: افراد دارای التهاب رگ‌های خونی باید از مصرف غذاهای پرچرب خودداری کنند.

دکتر بابک غفوریان اظهار کرد: التهاب رگ‌های خونی پدیده‌ای است که چربی و کلسترول بر روی دیواره قلب تجمع و رسوب کرده و باعث تنگ شدن عروق و در نتیجه بروز بیماری سکته قلبی و مغزی می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چقدر رگ‌های عروقی که تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرند، بزرگتر باشند آسیب بیشتری می‌خورند و هر چقدر این رگ‌ها در نقاط حساس و مهم بدن یا در بافت‌های حیاتی قرار داشته باشند، آسیب وارده جدی‌تر خواهد بود.

فغفوریان با بیان اینکه اگر رگ‌های خونی پاره نشده باشند، دارای هیچ علامتی نخواهند بود، افزود: البته این موضوع از لحاظ شیوع نادر است. این افراد با انجام فعالیت سنگین دچار درد در ناحیه قفسه سینه می‌شوند که بهتر است قبل از بروز سکته این بیماری تشخیص داده شود.

وی با بیان اینکه دیابت، سیگار و کلسترول بالا و سن بالا از جمله مواردی است که التهاب رگ‌های خونی را تشدید می‌کند، عنوان کرد: بر این اساس افراد بویژه مبتلایان به التهاب رگ‌های خونی و کلسترول بالا باید از مصرف غذاهای پرچرب خودداری کنند. همچنین انجام ورزش منظم و هوازی در کاهش کلسترول تاثیر مثبتی دارد.

فغفوریان با اشاره به اینکه ارث، ژنتیک و سن بالا تاثیر زیادی در ایجاد بیماری التهاب رگ‌های خونی دارد، افزود: سن آغاز این بیماری ۲۰ سالگی است، اما معمولا در مردان از ۵۰ سالگی و در زنان از ۶۰ سالگی این بیماری بروز می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر افراد بالای ۵۰ سال مبتلا به این بیماری شوند باید با مداخله جراحان، رگ بیمار باز شود. همچنین بیماران دیابتی باید قندخون خود را کنترل کرده، افراد دارای فشار خون سعی در کنترل آن داشته باشند و افراد سیگاری نسبت به ترک اقدام کنند.


به این دلایل غذاهای پرچرب نخورید!
© منبع : “ممتاز نیوز”

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.