به خاطر پوستتان خوب بخورید

جام جم آنلاین: فکر نمی‌کنم بتوانیم کسی را پیدا کنیم که دوست نداشته باشد  پوستش صاف، شفاف و خوشرنگ باشد . انسان ذاتا و بر اساس فطرت از زیبایی لذت می‌برد و پوست که گسترده‌ترین عضو بدن است نقش مهمی در زیبایی ما دارد .

این نکته در مورد پوست صورت اهمیتی دوچند ان می‌یابد  چرا که همه ما در برخورد  نخست با دیگران، تصویری از چهره و صورت آنها در بایگانی ذهن‌مان ذخیره می‌کنیم و این تصویر د ر برد اشت کلی ما نسبت به آنها بسیار موثر است.

علاوه بر این موارد ، همیشه باید یادمان باشد ، پوست نخستین و مهم‌ترین سد دفاعی بدن نامیده می‌شود ؛ پس مهم‌تر از زیبایی، سلامت آن است.

خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند  مصرف کرم‌های گران‌قیمت، مواد لازم و حیاتی را به پوست‌شان می‌رساند ؛ پس چندان نیازی ندارند به فکر غذای دیگری برای پوست‌شان باشند .

این از آن دست تصورات غلطی است که آنها را با مشکلاتی د ر سلامت و زیبایی مواجه می‌کند . پس لازم است به فکر پوست‌تان باشید اما قدری منطقی‌تر.

پوست ویتامین می‌خواهد 

پوست مانند هر عضو دیگر بدن، غذا و املاح مورد نیازش را از طریق جذب غذایی که می‌خوریم به دست می‌آورد .

متخصصان می‌گویند پوست برای سالم و زیبا ماندن بیش از هر چیز به ویتامین نیاز دارد و همچنین به املاح مختلف و ماده‌ای به نام فیتوکمیکال که در رنگدانه‌های سبزی‌ها و میوه‌ها فراوان یافت می‌شود .

رساندن مجموعه این مواد  به سلول‌های پوستی، مهم‌ترین راه برای داشتن پوستی سالم، صاف و خوشرنگ است. چنین پوستی بدون شک بر زیبایی ما می‌افزاید .

پس تا می‌توانید از رژیم‌های سالم، میوه‌های رنگی و سبزیجات متنوع استفاده کنید و اثر آن را بر پوست‌‌تان ببینید. همچنین یادتان باشد  ویتامین‌های C و E و همین رنگدانه‌ها، شر بسیاری از بیماری‌ها را از سر پوست ما کم می‌کند .

پرچرب و شیرین نخورید 

غذاهای پرچرب همان‌طور که بر سلامت عمومی بدن اثر نامطلوبی دارد ، زیبایی بخش‌های گوناگون و از جمله پوست را نیز تحت تاثیر قرار می‌د هد .

در یکی از تحقیقات انجام شده، محققان دریافتند افرادی که از رژیم‌های کم‌چرب غذایی همراه با میوه، سبزیجات، غلات، لبنیات و مقدار کافی آب استفاده می‌کنند، نسبت به کسانی که گوشت قرمز فراوان همراه با شیرینی‌های مختلف و تنقلاتی چون چیپس و سیب‌زمینی سرخ‌کرده و لبنیات پرچرب می‌خورند ؛ کمتر دچار چین و چروک پوست می‌شوند و پوست‌شان طراوت و زیبایی بیشتری د ارد .

البته همین جا باید  این نکته را هم یادآوری کنیم، افرادی که رژیم غذایی مناسبی ندارند در صورت اصلاح روش خورد و خوراک، یکشبه و یک‌ماهه دارای پوستی شاداب و زیبا نمی‌شوند اما همه باید بدانیم تغذیه بد، یکی از دشمنان اصلی زیبایی پوست ماست.

راه میانبر نداریم

داشتن پوست زیبا و باطراوت هم مانند  هر کار دیگری نیاز به حوصله و صبر دارد . این رفتار هم مثل لاغر شدن باید  در طول زمان انجام پذیرد . یادمان باشد  اگر پوست چروک بخورد و صدمه ببیند ، کار بسیار دشوارتر است و ترمیم، آن‌ گاهی غیرممکن خواهد  بود .

پس منطقی‌تر آن است که بد ون وسواس و کم‌کم پیش برویم، به دنبال راه میانبر نباشیم و با مصرف مواد مغذی، به زیبایی بدن و پوست خود کمک کنیم. استفاده از کرم‌های موضعی نیز تنها با توجه به راهنمایی متخصصان، می‌تواند مکمل رژیم غذایی صحیح باشد .

یک بار دیگر تاکید  می‌کنیم، تنها استفاده از کرم‌های زیبایی نمی‌تواند پوست دست و صورت شما را شاداب کند .

همچنین یادتان باشد کمبود ویتامین‌های گروه B، A و همچنین اسیدهای چرب مورد نیاز بدن، پوست ما را مستعد  ابتلا به بیماری می‌کند . پس برای داشتن پوستی شاداب، تغذیه مناسب داشته باشید و از کرم‌های طبیعی استفاده کنید .

در صورت لزوم از کرم‌های شیمیایی مناسب و استاندارد کمک بگیرید و در موارد خاص حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید . (جام جم – ضمیمه چاردیواری)

مریم اسدی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.