«به دهکده جهانی خوش آمدی پینوکیو» ریتم کندی ندارد

مسعود موسوی عنوان کرد:

سینما پرس-گروه هفت هنر/کارگردان نمایش «به دهکده جهانی خوش آمدی پینوکیو» به شدت مخالفت خود را با نظر عده ای مبنی بر ریتم کند نمایش اعلام کرد.

مسعود موسوی کارگردان نمایش «به دهکده جهانی خوش آمدی پینوکیو» در گفت وگو با خبرنگار تئاتر سینما پرس در رابطه با این مسئله که این نمایش دارای ریتم کندی است، اظهار داشت: به شدت با این قضیه مخالف هستم، این نمایش ۱۷ صحنه دارد که در قالب ۶۰ دقیقه اجرا می شود از سوی دیگر طولانی ترین تعلیق در آن ۳۰ ثانیه است، بنابراین به نظر نمی آید که ریتم کند در آن جایی داشته باشد.

وی افزود: در رابطه با صحنه یک و دو که از آنها به عنوان به عنوان صحنه هایی که دارای ریتم کندی هستند نام می برند باید گفت که این صحنه ها بستری برای بیان داستان اصلی هستند اما عده ای نیز از آنها به عنوان صحنه هایی قوی در نمایش یاد می کنند.

موسوی بیان کرد: یک شخصیت انسانی در جهان همواره روی یک ریتم تند زندگی نمی کند بلکه گاهی شرایط ایجاب می کند که وی با ریتم های کند گذران زندگی کند، تصورم این است در این نمایش زشتی و زیبایی، خوبی و بدی، سیاهی و سپیدی و ریتم تند و کند در کنار یکدیگر حرکت می کنند.

وی در رابطه با نقش خود در این نمایش گفت: متن اصلی نمایش تلفیقی از افسانه و واقعیت است نقش های بخش افسانه ای را همچون پینوکیو، پدرژپتو و یا دن کیشوت را به بازیگران دیگر سپردم و صحنه هایی از نمایش را که راوی مطرح می کند خود بر عهده گرفتم، در واقع من به عنوان یک رابط در این نمایش حضور دارم.

این کارگردان تصریح کرد: از آنجا که ما در این نمایش ۱۷ صحنه را اجرا می کنیم، در طراحی صحنه به دنبال ایجاد تنوع بودیم ضمن آنکه سعی کردیم به خاطر تغییر صحنه ها در یک زمان کوتاه، یک فشرده سازی در صحنه ها شکل بگیرد که به راحتی قابلیت تبدیل را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: از نمایش استقبال خوبی شده است به طوری که حضور ۱۵۰ نفره مخاطبان در تنها یک شب نشان از این دارد که تماشاگران ارتباط خوبی با نمایش «به دهکده جهانی خوش آمدی پینوکیو» برقرار کرده اند.

اتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۷۵۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.