به قول برخی مربی خارجی یک زمانی بهترین بود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

شناگر سابق تیم ملی کشورمان گفت: چطور زمانیکه فدراسیون به دنبال جذب مربی خارجی بود از یورگ به عنوان یکی از بهترین مربیان یاد کردند اما در حال حاضر چنین نیست.

محمد علیرضایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: حدود یک ماه پیش پس از صحبت با مسئولان فدراسیون قرار شد آنها برنامه ای را به من ارائه کنند تا تمریناتم در تیم ملی از سر گرفته شود اما همچنان در انتظار ارائه برنامه ای از سوی مسولان هستم و البته با توجه به بحث تعلیق در حال حاضر تکلیف فدراسیون مشخص نیست و به همین دلیل برای انجام تمرینات و اجرای برنامه ها باید این مشکلات برطرف شود.

وی گفت:البته در کنار بحث تعلیق فدراسیون مسئولان باید به دنبال تقویت تیم ملی باشند و اگر قرار باشد تیم ملی دچار نقاط ضعف باشد برنامه ها به خوبی پیش نمی رود.

وی در خصوص رکوردهای ثبت شده توسط شناگران اظهار داشت: به نظر من رکورد شناگران در این فصل چندان ضعیف نبوده و به اعتقاد من فدراسیونی ها مغرضانه به این موضوع نگاه می کنند به طوریکه رکوردهای شناگران را چندان رضایت بخش ندانستند.

علیرضایی افزود: در حال حاضر یکی از نقاط ضعف در تیم ملی بحث فنی است که به اعتقاد من باید برخی شرایط برای شناگران مشخص شود اما متاسفانه نه تنها درفدراسیون فعلی بلکه در گذشته نیز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و همچنین در حال حاضر نیز فدراسیونی هابایورگ آلمانی قطع همکاری کردند و در حالی که در زمان جذب وی آنها معتقد بودند وی یکی از مربیان برتر این رشته در دنیا است اما هم اکنون آنها از طریق آزمون و خطا عملکرد وی را مورد ارزیابی قرار می دهند.

 وی تصریح کرد: در این مدت شناگران تنها سه رکورد ملی را به ثبت رساندند که از بین ۳ شناگر ۲ نفر از آنها به صورت انفرادی تمرینات خود را دنبال می کردند و تنها در یکی از آنها بود که با برنامه های فدراسیون پیش می رفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر شناگران به دور از برنامه های فدراسیون فعالیت می کنند و در سویی دیگر فدراسیونی ها مدعی هستند که در حال حاضر به دنبال استعدادیابی شناگران از طریق کارهای پایه ای هستند که به نظر من انجام این فعالیت ها تنها یک بهانه است چرا که برای انجام این برنامه ها باید تعداد زیادی داوطلبان مورد ارزیابی قرار بگیرند تا از بین برترین ها گزینش شوند اما آنها تقویت تیم های پایه را به شکل دیگری انجام می دهند.

وی یادآور شد: همچنین در اینجا که سوال مطرح می شود که چرا زمانیکه شناگران نتایج ضعیفی به دست می آورند و یا موفق به ثبت رکوردهای قابل قبول نمی شوند فدراسیونی ها این ایراد را به شناگر می گیرند اما خود را مقصر نمی دانند؟!

وی گفت: پیش از این یک همچنین مشکلای برای فدراسیون کشتی کشورمان نیز پیش آمده بود اما آنها از لحاظ فنی هیچ مشکلی نداشتند به طوریکه موفق شدند در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ نیز بهترین نتایج را به دست آوردند.

وی در خصوص فعالیتش در تیم ملی اظهار داشت: چند سال است که به عنوان ملی پوش در تیم ملی فعالیت می کنم و در حال حاضر نیز تیم ملی را کنار گذاشته ام و پیش از این من بودم که بهترین نتایج و رکوردها را به دست آوردیم و زمانیکه سایر شناگران به دنبال حضور در مسابقات آسیایی بودند من به مدال فکر می کردم و این در حالی است که فدراسیونی ها با خواسته های من که چندان هم زیاد نبود موافقت نکردند.

اما با این حال در صورت بهبود شرایط فدراسیون در اردوی تیم ملی حضور پیدا خواهم کرد چراکه با این شرایط حضور در تیم ملی بی فایده است و همچنین در حال حاضر هیچ اطلاعی از برنامه های تیم ملی ندارم و متأسفانه وعده های مسئولان فدراسیون عملی نشده است و بسیار نسبت به وضع موجود ناراحت و گله مند هستند./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.