به منظور تسهیل کمک‌رسانی به مخالفان مسلح سوری، دفتری در خاک ترکیه تاسیس می‌شود

۱۶م دیماه ،

یک روزنامه چاپ ترکیه از تصمیم حزب عدالت و توسعه حاکم در این کشور برای تاسیس یک دفتر به منظور ایجاد ارتباط با ارتش آزاد سوریه در اراضی ترکیه، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ترکیه‌ای یورت در خبری فاش کرد، حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در ادامه حمایت‌هایش از گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه و ایجاد مراکز و پایگاه‌های نظامی برای آموزش این گروه‌ها، این بار درصدد احداث دفتری برای ارتباط با ارتش آزاد سوریه، جهت ارتباط با اعضای این گروه در خاک ترکیه است.

بنا به نوشته این روزنامه، حزب حاکم ترکیه در حال آماده شدن برای احداث دفتر مذکور در شهر غازی آنتپ با هدف تسهیل کمک‌رسانی به گروه‌های مسلح سوری است.

همچنین روزنامه یورت تاکید کرد که دولت ترکیه در حال آماده شدن است تا مرزهای این کشور را به روی عواملی که علیه نظام سوریه مبارزه می‌کنند، بگشاید.

این در حالی است که بنا به نقل از منابع ترکیه‌ای، دولت اردوغان پیشتر پایگاهی نظامی را در شهر انتاکیه ترکیه برای آموزش مخالفان مسلح سوری تاسیس کرده بود.

از سوی دیگر، معاون رئیس حزب کار ترکیه نیز دولت اردوغان را به حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و دخالت در امور داخلی این کشور جهت اجرای نقشه‌هایش در تقسیم منطقه متهم کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.