بورس دوباره رونق گرفت

۰۱م آذر ،

چکیده: بورس اوراق بهادار تهران پس از فراز و فرود در روزهای اخیر، در آخرین روز معاملاتی دوباره به مدار رشد بازگشت و سطح خود را ارتقا داد.

بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای قبل فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده و به مرز ۳۰ هزار واحد نزدیک شده بود، امروز و در اخرین روز معاملاتی هفته مجددا به مدار رشد بازگشت و ۱۱۸ واحد رشد کرد.

به این ترتیب در بازار امروز سرمایه گذاری غدیر،پتروشیمی پردیس، بانک اقتصاد نوین،ایران خودرو،فولاد مبارکه و مپنا از نمادهای موثر در مثبت شدن شاخص بورس و رسیدن آن به عدد ۳۱ هزار و ۲۵۹ واحد بودند.

در بازار امروز نمادهای خودرویی همچون روزهای قبل از برترین تقاضای خرید برخوردار بودند و پالایشگاه بندرعباس همچنان ترکش به فروش نرفتن بلوک ۱۷ درصدی را تحمل کرد و به برترین صف فروش بازار تبدیل شد.علاوه بر پالایشگاه بندرعباس،بانک تجارت،گروه بهمن و فولاد خوزستان از نمادهای مطرح منفی بازار بودند.

همچنین در بازار امروز نماد نفت و گاز پارسیان برای تعدیل عایدی متوقف شد و شرکتهای فولاد خراسان،پالایشگاه تبریز و ایران ترانسفو از برترین تقاضای خرید و پالایشگاه بندرعباس و آلومینیوم ایران از برترین تقاضای فروش برخوردار بودند.

به این ترتیب در بازار روز چهارشنبه که قیمت سهام شرکتها رشد کرد، بیش از ۲۱۳ میلیون سهم به ارزش ۴۵۵ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال رسید و ارزش بازار سرمایه نیز رشد کرد وتا سطح ۱۴۲ هزار میلیارد تومان بالا رفت.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.