بوکسوران المپیکی مغرور نباشد

۰۵خردادماه،

اردوی تیم ملی بوکس همچنان در حال پیگیری است و همه بوکسوران اعم از باتجربه و جوان تمام تلاش خود را برای آمادگی هر چه بیشتر به کار می برند.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، تیم ملی بوکس کشورمان دوشنبه این هفته ترکیب اعزامی خود برای رقابت ها را مشخص می کند. این در حالی است که همه بوکسوران المپیکی نیز در اردو حضور دارند.

نکته قابل توجه این است که به جز احسان روز بهانی که حضور در لیگ نیمه حرفه ای بوکس جهان را تجربه کرده بود دیگر بوکسورهای المپیکی هیچ ارجحیتی بر دیگران نداشتند و حتی در برخی مبارزه ها مشت زنانی که تمرین بیشتری داشتند نسبت به آن ها عملکرد بهتری نشان دادند.

به عنوان مثال در وزن ۶۴ کیلوگرم، مهدی طلوتی مقابل فروتن گل آرا با نتیجه ۹ بر ۱۱ شکست خورد.

امین قاسمی پور، در وزن ۶۹ کیلوگرم نیز اگرچه با نتیجه ۵ بر یک موسی حیدری را برد اما به عقیده کادر فنی چندان آمادگی خوبی از لحاظ بدنی نداشت.

علی مظاهری، در وزن ۹۱ کیلوگرم نیز سینا قلعه بندی را با نتیجه ۱۰ بر ۶ شکست داد اما وی نیز از روزهای اوج و آمادگی خود به دور بود.

احسان روزبهانی، نیز که چندین ماه است با تیم آستانا آرهانز قزاقستان در لیگ نیمه حرفه ای حضور دارد خوشبختانه یکی از امیدهای اصلی تیم ملی بوکس کشورمان برای مسابقات آسیایی اردن حساب می شود.

نکته قابل ذکر در این است که مشت زنان المپیکی نباید به خودشان مغرور شوند، در ورزش حرفه ای در کنار استعدادها و تجربه های مختلف این تمرینات است که یک ورزشکار را در حالت ایده آل نگه می دارد.

در واقع روز دوشنبه از میان تمام بوکسوران حاضر در اردوها ۸ یا ۹ نفر برای اعزام به اردن انتخاب می شوند، المپیکی بودن و شناسنامه کاری مشخص نمی کند که کسی به مسابقات اعزام شود، ممکن است کسانی که مسابقه چندانی هم نداشته باشند با انگیزه بالای خود به مسابقات اعزام شوند. این تمرینات است که حتی به تجربه ارجحیت دارد و بدون شک نظر مسئولان و کادر فنی هم همین است چرا که بوکسوران المپیکی نیز در رقابت های داخل اردویی شرکت کرده و می کنند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.