بیا فالت بگیرم

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

فال گیری روشی برای شناخت آینده و اتفاقاتی است که فرد می خواهد سریعتر از آنها باخبر شود، دریغ از آنکه آینده نگری روشی مناسبی برای حل مشکلات نمی باشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، بعضی از مردم به فال و طالع بینی اعتقاد دارند و بعضی ها هم نه….

غالب اشخاصی که فال می گیرند به دنبال این می باشند که بفهمند چیزی را که در ذهن دارند با باورهایشان قابل اجراست یا نه، و اینکه آینده چه سرنوشتی را برای آنها رقم زده است.

محمدعبداللهی جامعه شناس در این رابطه می گوید: تفال زدن یا همان فال و طالع بینی موضوعی است که اغلب مردم با آن سر و کار دارند.

برخی ها فال را علم و بعضی خرافات می دانند اشخاصی که به آن اعتقاد دارند و اغلب آنها نیز زنان و دختران می باشند، تفأل زدن را نوعی آینده بینی می پندارند.

وی افزود: آینده بینی در نقاط مختلف جهان به گونه های متفاوت وجود دارد، مانند فال بودا در هند، فال ای چینگ در چین، فال قهوه یا ورق های تاروت در اروپا از جمله فال های معتبر جهان می باشند و فال های دیگری نیز مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفأل با خوراکی هایی مانند نخود، چای، ماه، شمع و غیره …. و در کشور ما نیز فال حافظ .

افرادی که به دنبال فال و فالگیری می روند به دنبال حقیقت رویاهایی می باشند که در ذهن می پرورانند و وقتی به سراغ آینده نگری می روند منتظر می باشند مشابه آنچه را که فکر می نمایند از شخص فالگیر بشنوند.

به گفته این جامعه شناس، اشخاصی که فال می گیرند اشخاصی زیرک می باشند که در نگاه اول می توانند متوجه سبب حضور فرد برای فالگیری شده و با جلب اعتماد وی به طور غیر مستقیم فرد را وادار به صحبت نموده و اطلاعاتی را که می خواهند از زبان او شنیده و با کمی تغییرات برای او بازگو نمایند همچنین این اشخاص آنچه را که در ذهن و داخلشان می تراود را به عنوان آینده بینی و حل مشکل پیش روی مخاطب قرار می دهند.

فالگیران با تدابیر نادرست خود در زندگی زناشویی مردم و مشکلات آنها مداخله می نمایند و گاه نیز نقشه های غلط در رفع مشکلات اشخاص پیش رویشان قرار می دهند.

عبداللهی تصریح نمود: وقتی که اشخاص در رسیدن به هدف و حل مشکلات خود مستأصل می شوند به این قبیل مسائل روی می آورند.

این در حالیست که گرایش به این مسائل می تواند زیان های اقتصادی، اجتماعی و گرایشات منفی اعتقادی را در پیش داشته باشد.

متأسفانه زنان و دختران تمایل بیشتری به فالگیری دارند به همین سبب بسیار پیش آمده که این امر سبب سو استفاده بعضی مردان فالگیر شده است.

با این که قانون رمالی، جن گیری و فالگیری را جرم می داند ولی همچنان می باشند اشخاص سودجویی که با جلب اعتماد دیگران به نوعی از آنها کلاهبرداری میکنند.

آنچه که واقعیت زندگی است و باید آن را باور داشت این است که اگر برای رسیدن به آنچه در ذهن داریم تلاش کنیم مطمئنا دیگر نیازی به فالگیری و طالع بینی نمی باشد و اگر هم به هدف خود نرسیدیم مسلما تقدیر و سرنوشتی بوده که خداوند تعیین نموده و نمی توان مانع آن شد./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.