بیست و سومین مدال کاروان دلوار

جام جم آنلاین: عضو تیم ملی دوومیدانی ایران در چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در رقابت‌های پرتاب نیزه موفق شد با عملکردی قابل تحسین ضمن شکستن رکورد جهان مدال طلا را برگردن بیاویزد. این بیست و سومین مدال کاروان «دلوار» در این دوره از بازی‌ها بود.

روز پایانی رقابت‌های دوومیدانی چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شامگاه شنبه با رقابت‌های پرتاب نیزه در کلاس F57/58 پیگیری شد که طی آن محمد خالوندی از ایران به رقابت با دیگر شرکت کنندگان پرداخت.

خالوندی در این رقابت‌ها در پرتاب اولش ۵۰ متر و ۹۸ سانتیمتر پرتاب کرد. او در پرتاب‌های دوم و سوم نیز به ترتیب ۵۰ متر و ۹۶ سانتیمتر و ۵۰ متر و ۳۳ سانتیمتر پرتاب کرد و در پایان به عنوان  قهرمانی و مدال طلا دست پیدا کرد.

این ورزشکار ایران رکورد جهان را هم شکست. رقیب اصلی او ورزشکاری از برزیل بود که در سه پرتابش نتوانست به پرتاب اول خالوندی برسد.

کاروان کشورمان که با نام دلوار در چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک شرکت کرده تاکنون موفق به کسب ۲۳ مدال شده است. مدال‌آوران ورزش ایران و رنگ‌ مدال‎های آنها به شرح زیر است:

مدال طلا:
جلیل باقری (پرتاب وزنه)، پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر)، زهرا نعمتی (تیروکمان)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه)، سیامند رحمان، نادر مرادی، علی حسینی و مجید فرزین (وزنه برداری)، جواد حردانی (پرتاب دیسک) و محمد خالوندی(پرتاب نیزه)

مدال نقره:
مهرداد کرم‌زاده (پرتاب دیسک)، کامران شکری (پرتاب نیزه)، محسن کائیدی (پرتاب وزنه)، سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)، روح الله رستمی (وزنه برداری) و عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه)، تیم ملی والیبال نشسته

مدال برنز:
ساره جوانمردی (تفنگ بادی ۱۰ متر)، علی صادق‌زاده (وزنه برداری) و جواد حردانی (پرتاب وزنه)، فرزاد سپه‌وند (پرتاب دیسک)، علی محمدیاری (پرتاب دیسک) و ریکرو تیمی بانوان

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از هشتم تا ۱۸ شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود.

کاروان ورزش ایران با ۷۹ ورزشکار جانباز و معلول در ۱۳ رشته ورزشى (۱۰ رشته جانبازان و معلولان و سه رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار «توکل، تلاش، میثاق با شهدا» در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.