بیست و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش عازم آبهای آزاد شد

فروردین ۱۴۰۳

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بیست و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی با هدف تامین امنیت شناورهای تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران عازم آبهای آزاد شد.

به گزارش حوزه دفاعی_امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، “امیر دریادار حبیب‌الله سیاری” گفت: ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان و ناو بالگردبر خارک به ماموریت برون مرزی اعزام شد.

امیر سیاری اظهارداشت: ناوگروه بیست و ششم نیروی دریایی ارتش دوشنبه پس از بازگشت از خلیج عدن در بندرعباس پهلو گرفت و متعاقب آن ناوگروه بیست و هفتم ماموریت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: ناوگروه بیست و ششم نیروی دریایی ارتش که دوازدهم خرداد عازم آبهای آزاد و بین المللی شدند متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند بودند.

امیر سیاری تصریح کرد: این ناوگروه در مدت ماموریت خود در خلیج عدن، دریای سرخ، تنگه باب المندب و شمال اقیانوس هند، در راستای تامین امنیت شناورهای تجاری و نفتکش کشورمان فعالیت کرده و از بنادر جیبوتی و سلاله عمان نیز بازدید کرد.

وی بیان کرد: ناو گروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از زمانی که برای مقابله با دزدان دریایی و تامین امنیت شناورهای ایرانی فعالیت خود را آغاز کرده اند، علاوه بر شناورهای ایرانی بارها شناورهای کشورهایی مختلفی همچون چین، امارات متحده عربی و لیبریا را از چنگ دزدان دریایی نجات داده است.

امیر سیاری اظهار داشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به دیدارش از نمایشگاه دریایی که اخیرا با حضور جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه برپا شده بود، اظهارداشت: این سفر دستاوردهای مهمی برای کشورمان داشت که از جمله می توان به توانمندی های متخصصان ایرانی در عرصه دفاعی در مقایسه با سایر کشورها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که از غرفه‌های کشورهای مختلف دیدار کردیم به خود بالیدیم که به لطف خدا و همت جوانان کشورمان، توانمندی های فراوانی داریم و توانسته ایم با استفاده از متخصصان داخلی در زمینه طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز بخش های دفاعی از جمله در عرصه دریایی جایگاه خوبی در دنیا کسب کنیم


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.