بیش از هزار و ۶۰۰ تن گوشت در خراسان شمالی تولید شد

معاون فنی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۶۴۶ تن گوشت قرمز در هشت کشتارگاه این استان در شش ماه نخست سال جاری تولید شده است

 

دکتر ˈحمید رمضانیˈ به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این میزان گوشت قرمز از ذبح ۳۶ هزار و ۲۳۹ راس گوسفند، بز، گاو و گوساله و ۱۷ نفر شتر حاصل شده است.

وی افزود: بازرسان بهداشتی این اداره کل بعد از ذبح دام ها مقدار یکهزار و ۹۶۱ کیلوگرم گوشت گوسفند، ۲۹۱ کیلوگرم گوشت بز و هشت هزار و ۴۲۴ کیلوگرم گاو و گوساله را به علت نداشتن قابلیت مصرف، ضبط و معدوم ساختند.

رمضانی در خصوص تولید گوشت مرغ در استان گفت: در این مدت در کشتارگاه های طیور استان دو میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۲۶ قطعه مرغ با نظارت بازرسان بهداشتی این اداره کل ذبح شد که لاشه هشت هزار و ۲۶۰ قطعه آن به علت وجود مشکل ضبط شد.

وی همچنین به فعالیت این اداره کل در بخش کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی در سال جاری اشاره کرد و افزود: در شش ماه نخست امسال ۳۳ هزار و ۷۹۹ نوبت بازدید از مراکز عرضه گوشت، ضمایم خوراکی و واحدهای کبابی و غذاخوری و مراکز جمع آوری شیر استان انجام شده است.

معاون فنی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بازرسان این اداره کل در این بازدیدها ۱۴ هزار و ۴۷ کیلوگرم گوشت قرمز، ۲۴ هزار و ۹۴۴ کیلوگرم شیر، شش هزار و ۷۵۱ کیلوگرم گوشت مرغ و ماهی، یکهزار و ۱۰۲ کیلوگرم گوشت از کبابی و غذاخوری و ۱۸۲ کیلوگرم ضمایم خوراکی را به علت نداشتن قابلیت مصرف، ضبط کردند.

وی افزود: هم اکنون در این استان، هفت کشتارکاه سنتی و یک کشتارگاه صنعتی دام و دو کشتارگاه طیور زیر پوشش اداره کل دامپزشکی فعالیت دارند.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.