بیماری و مسافرت مجوز روزه‌خواری نیست

جام جم آنلاین: نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بیماری و مسافرت، مجوز روزه‌خواری در انظار عمومی نیست.

به گزارش روز سه‌شنبه جام‌جم آنلاین، نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای ضمن تبریک حلول این ماه پربرکت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم فهیم و متدین در پیشگاه خداوند، توجه عموم هموطنان بویژه متصدیان اماکن عمومی و اصناف کشور را به رعایت نکاتی جلب کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

۱)روزه خواری در ملاءعام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقیب می‌باشد. بدیهی است معذوراتی مانند بیماری و مسافرت مجوز روزه خواری در انظار عمومی نمی‌باشد.

۲)متصدیان هتل ها،رستوران‌های بین راهی،مهمانپذیر ها،پایانه ها،فرودگاه و راه آهن صرفا برای مسافرین خود می‌توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت نمایند.گفتنی است ارائه خدمات توسط سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

۳)از همه عزیزان هموطن بخصوص رانندگان وسائط نقلیه عمومی و خصوصی انتظار می‌رود از تظاهر به روزه خواری، استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز نمایند.

۴)از آنجائیکه فضای کشور در این روزها آکنده از عطر بندگی و معنویت می‌باشد شایسته است بیش از همیشه در رعایت عفاف و حجاب،مهربانی و کمک به ایتام و مستمندان و دیگر وظایف انسانی اهتمام ورزند.

۵)نیروی انتظامی تمام تلاش خود را جهت تسهیل عبور و مرور و سالم سازی فضای عمومی به کار خواهد بست و انتظار می‌رود مردم عزیز ضمن همکاری و همیاری با پلیس در صورت مشاهده تخلف،موارد را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.