بیکاری خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد

۰۳م آذر ،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی /۰۹/۰۳
موسسه نظرسنجی گالوپ امروز جمعه اعلام کرد خطر بروز افسردگی در اشخاص بیکار به مراتب بیشتر از اشخاصی است که به طور تمام وقت مشغول به کار می باشند.
به گزارش موسسه گالوپ، خطر بروز افسردگی در اشخاص بیکار نسبت به اشخاص دارای مشاغل تمام وقت- بیش از سی ساعت کار در هفته- بیشتر است.
موسسه گالوپ در این تحقیقات وضعیت روحی هشت هزار و نهصد و چهل بزرگسال در انگلیس و هشت هزار و هفتصد و پنجاه بزرگسال در آلمان را در ماههای ژانویه تا سپتامبر امسال، و همچنین وضعیت روحی دویست و نود و دو هزار و نهصد و نود و یک بزرگسال در آمریکا را در ماههای ژانویه تا اکتبر مورد بررسی قرار داد.
طبق این تحقیقات، در انگلیس بیست و پنج درصد از اشخاص بیکار از افسردگی رنج می برند که این آمار پانزده درصد بیشتر از نرخ افسردگی در اشخاص دارای مشاغل تمام وقت است. در آمریکا نیز نسبت ابتلا به افسردگی در میان اشخاص بیکار و اشخاص دارای شغل بیست و چهار درصد به یازده درصد است. در آلمان شانزده درصد از اشخاص بیکار از افسردگی رنج می برند و حال آنکه این بیماری در میان اشخاص دارای شغل تمام وقت به شش درصد کاهش می یابد.
به گزارش یونایتدپرس از واشنگتن، گاولپ پیشتر نیز اعلام کرده بود درآمد پایین در این کشورها از عوامل افزایش خطر بروز افسردگی در زنان محسوب می گردد.
۱۷۳/۱۴۲


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.