بی‌مهری “بازار سرمایه” ایران نسبت به صنعت بیمه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

صنعت بیمه در بازار سرمایه ایران مورد بی مهری قرار گرفته و این در حالی است که در کشورهای دیگر این صنعت با برخورداری از جایگاه ویژه توانسته به اقتصاد کشور کمک کند.

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: صنعت بیمه در کنار سایر نهادهای مالی می‌تواند در تامین سرمایه واحدهای اقتصادی نقش موثری ایفا کند.

وی در ادامه گفت: پیدایش صنعت بیمه  علاوه بر رفاه و آسایش مردم، سودآوری نیز باید به همراه داشته باشد و لازم است که شرکتهای بیمه با برنامه ریزی از ظرفیت‌های بیشتری استفاده کنند.

طاهری در ادامه افزود: این صنعت که در حال حاضر در بازار سرمایه ایران مورد بی‌مهری قرار گرفته است در کشوهای دیگر از جایگاه و اولویت قابل توجهی برخوردار است و توانسته به اقتصاد این کشوها کمک کند.

وی تصریح کرد: شرکتهای بیمه‌ای می‌توانند از طریق جمع‌اوری حق بیمه‌ها، به خصوص بیمه‌های عمر و زندگی  که بین زمان پرداخت حق بیمه و پرداخت خسارت سبب تولید و انباشت سرمایه شرکتهای بیمه  شوند.

طاهری در ادامه خاطر نشان کرد: صنعت بیمه یکی از عمده‌ترین نهادهای اقتصادی و یکی از قوی‌ترین منابعی است که در کشورهای پیشرفته توانسته خود را به عنوان یک موسسه اجتماعی اقتصادی نشان دهد و روابط نزدیکی با مردم داشته باشد، اما در ایران نتوانسته به عنوان صنعتی موثر در بخشهای تولیدی، صنعتی، معدنی ایفای نقش کند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه نقش بیمه در تسهیل فعالیتهای اقتصادی در جامعه بسیار مهم است و توسعه این صنعت سبب رشد اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود لازم  است در دولت یازدهم به این صنعت توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.