بکارگیری ۲۰۰ دوربین در جاده‌ها

بکارگیری 200 دوربین در جاده‌ها

بکارگیری ۲۰۰ دوربین در جاده‌ها

ممتازنیوز: رئیس سازمان راهداری از بکارگیری ۲۰۰ دوربین نظارت‌ تصویری و ۸۰۰ ‌تردد‌شمار در جاده‌ها جهت اطلاع‌رسانی ترافیک محور‌ها در دور دوم سفر‌های تابستانی خبر داد و گفت: ۱۱ هزار راهدار و ۲۰۰۰ گشت راهداری در آماده‌باش هستند.

شهریار افندی‌زاده در خصوص آماده‌سازی جاده‌ها برای سفرهای تعطیلات پیش‌روی تهران مربوط به اجلاس «نم» اظهار داشت: مرحله دوم طرح تابستانی سازمان راهداری از ۲۶ مردادماه آغاز و دور دوم سفرهای تابستانی مردم شروع شد.
وی با بیان اینکه فعلاً ۲۸ مردادماه پرترددترین روز در طرح تابستانی بوده گفت: پس از آن در تاریخ ۲۶ مردادماه بیشترین تردد را در جاد‌ه‌های کشور طی ایام تابستان داشته‌ایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آغاز فصل سفر حجم بسیاری از مسافران و خودروها به مناطق مختلف سفر می‌کنند، یادآور شد: تجربه در طرح تابستانی نشان داده است که محورهای آزادراهی پرترددترین محورها در طول تابستان بوده‌اند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: از آغاز طرح تابستانی تا امروز، آزادراه‌های کرج ـ‌ تهران، کرج ـ‌ قزوین، تهران ـ‌ قم، ساری ـ قائم‌شهر و مرودشت ـ شیراز، پرترددترین مسیرهای آزادراهی کشور بوده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین تا این لحظه استان‌های تهران، البرز، مازندران و فارس بیشترین تعداد تردد و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان جنوبی کمترین میزان تردد را داشته‌اند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده است که تا این لحظه از دور دوم سفر‌های تابستانی ۸۲ درصد ترددها توسط وسایل نقلیه سبک و ۱۸ درصد ترددها توسط وسایل نقلیه سنگین انجام شده است.
پیش‌بینی ۳۸۰ میلیون جابه‌جایی از طریق حمل و نقل جاده‌ای
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تعطیلات پیش روی تهران، مربوط به اجلاس «نم» تا پایان طرح تابستانی بین ۳۷۵ میلیون الی ۳۸۰ میلیون جابه‌جایی از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام شود.
آماده‌‌باش ۱۱ هزار راهدار در قالب ۱۱۵۷ اکیپ و ۲۰۰۰ گشت راهداری
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ اضافه کرد: با توجه به آنکه تعطیلات پیش‌روی تهران در رابطه با اجلاس سران عضو عدم تعهد تنها مربوط به تهران است، پیش‌بینی می‌شود محورهای خروجی تهران در روز‌های ابتدای تعطیلات و محور‌های منتهی به تهران در روز‌های پایانی تعطیلات از تردد بالایی برخوردار باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به آنکه تعطیلات تهران ۵ روز بوده و زمان مناسبی برای سفر‌های طولانی‌تر است، قطعاً سفرها دیگر از مبدأ تهران تنها به شمال کشور نخواهد بود، بلکه در کل کشور توزیع خواهد شد و به سایر استان‌ها سفر خواهیم داشت.
افندی‌زاده افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش کرده است که با اکیپ‌های راهداریِ آماده، در جاده‌های کشور و به خصوص جاده‌های منتهی به تهران مستقر باشد و به مسافران خدمات دهد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه طی این ایام ۲ هزار گشت راهداری در جاده‌های کشور مستقر شده‌اند، اضافه کرد: طی طرح مشترکی که با پلیس ‌راه، هلال احمر، اورژانس و دیگر ارگان‌های دست‌اندرکار جاده خواهیم داشت، نمایندگان آنها در راه‌های شریانی کشور مستقر شده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طی این ایام و پس از تعطیلات تهران تمام راهدارخانه‌های کشور در حال آماده‌باش هستند و ماشین‌آلات و تجهیزات در کنار راهدارخانه‌ها‌ مستقر هستند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: ۱۱ هزار راهدار در قالب یک هزار و ۱۵۷ اکیپ راهداری متناسب با میزان نیاز در جاده‌های کشور مستقر شده‌اند.
بکارگیری ۲۰۰ دوربین نظارت‌ تصویری و ۸۰۰ دستگاه تردد‌شمار در جاده‌ها
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ۱۵ استان کشور که مجهز به مرکز مدیریت راه‌ها هستند در آماده‌باش کامل هستند تا بتوانند با فعالیت بیش از ۲۰۰ دوربین نظارت تصویری، اطلاعات مربوط به سطح جاده‌های کشور را در اختیار مسئولان و مردم قرار دهند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۴۰۰ مجتمع خدمات رفاهی در سطح جاده‌های کشور آماده هستند تا از مسافرت تابستانی پذیرایی کنند، تصریح کرد: توقف مسافران در این مجمتع‌ها موجب آرامش و آسایش مسافران و رفع خستگی رانندگان می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۸۰۰ دستگاه ترددشمار در جاده‌های کشور نصب شدند تا اطلاعات تردد خودرو‌ها را از طریق سامانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نظیر تلفن گویای ۱۴۱، سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ و پایگاه اطلاع‌رسانی www.iran141.ir در اختیار دست‌اندرکاران جاده و مردم قرار دهند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.